Opgelost Internet kabel met utp tester

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Davidvd94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2024
Berichten
2
Hallo,

Wij hebben na de verbouwing nog wat internet kabels liggen die ik zelf moet persen. Nu heb ik 1 kabel aan beide kanten geperst maar doet hij het helaas niet.
Nu heb ik een UTP Tester zodat ik kon kijken wat er aan de hand was. Als ik de kabel heb aangesloten op de tester en ik zet hem aan gaat hij van lampje 1 naar lampje 2, maar daar blijft hij branden.
Als ik de tester aanzet en hem 2x laat knipperen en dan de kabel er in doe knipperen de andere lampjes wel allemaal. Dus het lijkt alsof het goed zit, alleen blijft hij bij lampje 2 daarna weer hangen. Het lampje blijft dus aan staan op positie 2.

Iemand enig idee wat dit betekend?

Alvast bedankt voor het antwoorden.
 
Geeft de handleiding van de tester geen uitsluitsel?
 
Die is waarschijnlijk via Google wel te vinden.
 
Foto's van de tester?
 
Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk wat dat betekent. Elke ader heeft een ledje. Dus je kan zo zien welke ader niet oké is.
 
Ik hoop voor je dat het massieve kernen zijn, die knijpen veelal minder voor goed contact dan die flutdraadjes
 
Zo zonder foto, merkt, type of wat dan ook is er weinig zinnigs over te zeggen.

Maar het werkt niet en ding blijft hangen bij draadje 2. Dan zal die wel niet in orde zijn.

Heb je de juiste stekkers gebruikt die passen bij het soort kabel (massief vs soepel). Juiste tang gebruikt.

Leen anders ergens een echte tester. Het klinkt alsof je zo'n standaard ding gebruikt. Veel zinnige informatie krijg je er niet mee. Kijk naar Fluke, Pockethernet en dergelijke.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan