Pop-up wil niet verschijnen

Drummer01

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2023
Berichten
24
Goedemiddag,

Ik heb iets geks aan de hand en ik kan de oplossing hiervoor (nog) niet vinden.
Ik heb een database gemaakt op mijn PC, hierbij heb ik een "Navigatiescherm" gemaakt dat opent als Pop-Up. Op dit scherm staan opties die je kan aanklikken waarna een nieuwe Pop-Up verschijnt met daarin alle formulieren, rapporten etc. Dit werkt op mijn PC vlekkeloos.

Nu heb ik de gehele database gekopieerd en op mijn laptop geplaatst. Wat schertst mijn verbazing..... Hier werken de Pop-Up's niet. Wel het hoofdnavigatiescherm wat ook een Pop-Up is, maar niet de vervolg Pop-Up.

Het enige verschil is dat de database is gemaakt op mijn PC met Access als onderdeel van Office 2019 en op mijn laptop Access onderdeel uitmaakt van Office 2021.

Heeft iemand enig idee of tips waarmee ik dit kan oplossen?
Ik hoor graag van jullie
 
Zonder de db te zien wordt het natuurlijk heel lastig om hier antwoord te geven, te meer daar je zelf al aangeeft dat de database in beginsel goed werkt (op je pc). Dus de eerste vraag is: wat is het verschil tussen de pc en de laptop? Denk dan bijvoorbeeld aan de schermresolutie, en of je op de pc met twee schermen werkt en op de laptop niet. Zelf heb ik 'problemen' met popups als ik Access op het tweede scherm zet; popups zijn dan soms niet te zien omdat ze op scherm 1 ergens achter staan.

Ander verschijnsel: een popup verschijnt wél, maar heeft een breedte en hoogte van 0 pixels..... dan zie je 'm dus ook niet. De sneltoets om de grootte aan te passen werkt dan echter wel, en daarmee kun je de popup dan alsnog zichtbaar maken op het scherm. Iets dat je dan elke keer weer moet doen, dat dan wel :). Dat los ik dan op door het formulier bij het openen een vaste en breedte te geven. Dan ben je er vanaf.
 
Hallo OctaFish
Mijn PC heeft inderdaad 2 beeldschermen. Ik heb de resolutie van mijn laptop aangepast en inderdaad zag ik toen een klein streepje van de Pop-Up verschijnen. Ik heb de Afbeeldinguitlijning van gecentreerd op linksboven gezet en nu komen ze wel netjes op het scherm.

Thanks voor het meedenken.

Groetjes
 
Hi OctaFish,
Toch nog even een vraagje. Is er iets dat ik een Pop-Up een vaste positie geeft zodat deze ongeacht de resolutie of whatever altijd op dezelfde plaats verschijnt?

Ik hoor het wel.

Groetjes
 
Ja, dat kan. Ik was al aan het zoeken naar een voorbeeld dat ik zelf altijd gebruik, maar ik kan 'm zo snel niet vinden. Maar als ik hem heb, zal ik de code wel posten. Het is gebaseerd op een aantal functies die de schermresolutie uitlezen en op basis daarvan (in mijn geval) de popups centraliseren op het scherm. Waarbij dus de positie wordt bepaald door het actieve scherm waar Access op is gestart.

Omdat ik zo snel die db niet kon vinden, heb ik wél een (nog veel uitgebreidere) code gevonden die bij mij in ieder geval prima werkt, dus wellicht heb jij daar ook wat aan. Het gaat om deze site.
 
Terug
Bovenaan Onderaan