Kan niet meer printen oa probleem Active Directory Domain

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
896
Heb een W10 Pro systeem (upgrade van W7)

Kan plots niet meer printen.

Printer spooler gaat steeds uit.
Bovendien foutmelding "ACTIVE DOMAIN DIRECTORY DOMAIN SERVICE IS MOMENTEEL NIET BESCHIKBAAR

Hebo.a. deze 2 artikelen gelezen.

http://answers.microsoft.com/nl-nl/...t-moment/ae11c3ec-810e-4785-b2a5-3b4339be7f2f
http://answers.microsoft.com/nl-nl/...services/33ba3122-c2ec-4ae3-8d68-108167bb0562

Die mbt A.D.D. heb is nagekeken maar staat uberhaupt niet bij de services.

Hoe nu verder ?

Helaas stond systeemherstel niet aan (toevallig in de vakantie gelezen dat dit bij W10 standaard uit staat, weer iets geleerd. Staat nu wel aan).
 
Ik neem hier even aan dat de pc niet in een Windows-domein (van je bedrijf etc.) is ingedragen, dus dat het een standalone computer betreft.

Probeer de instructies in deze link (de instructie bij Fix 1)
Komt neer op jezelf "Volledig beheer" rechten te geven op de volgende sleutels (en inhoud):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Devices
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Printerports
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows
Wel realiseer ik me dat je hiermee mogelijk niet het probleem van het uitvallen van de Print Spooler service verhelpt (zie tips hierna voor mogelijke oplossingen daarvan).

Andere opties staan hier, oftewel (in deze volgorde proberen, volgende doen als het geen resultaat heeft):
a. de printer troubleshooter gebruiken (rechtsklikken op de printer in Apparaten en printers en kiezen voor "Problemen oplossen")
Er is ook nog een aparte troubleshooter bij Microsoft die hier wordt gelinkt.
b. drivers updaten van de printers vanuit Apparaatbeheer
c. De printer(s) verwijderen vanuit Apparaatbeheer, dan rechtsklikken op de je computernaam (dus het item helemaal bovenaan) en kiezen voor Zoeken naar gewijzigde apparaten. De printer(s) zou dan terug geïnstalleerd moeten worden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Thx Tijs. Klopt.
Ga oplossing op later tijdstip uitwerken. Zal daarna terugmelden.
 
Is opgelost via CC Cleaner en restart. Gelukkig niet te complex.
 
Bedankt voor de terugmelding, wel nog even deze vraag de status opgelost geven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan