• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

1 na laatste waarde in een rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roykoopman88

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2017
Voor de laatste waarde in een rij gebruik ik deze formule: =INDEX(I14:BH14;VERGELIJKEN(-1;I14:BH14;-1))
Echter zou ik graag de 1 na laatste waarde in die rij willen kunnen weergeven in een vaste cel. Weet iemand daarvoor de formule?

Hartelijk dank,

Roy

En is die rij gevuld of zitten daar lege cellen bij, graag voorbeeld bestand, tevens welkom op het forum.

een mogelijkheid:
afsluiten met CSE:
Code:
=INDEX(I14:BH14;;GROOTSTE(ALS(I14:BH14<>"";KOLOM(I14:BH14);0);2)-KOLOM(I14)+1)

Hallo, bedankt voor jullie reacties.
De formule van Eric betreft Kolommen. Als ik daar Rijen van maak dan werkt de formule niet..

Hierbij tref je een voorbeeld aan van wat ik zoek. Je ziet de rij met soms ook een week geen cijfers ingevuld. Aan het einde van de rij heb ik nu een formule dat hij de laatst ingevulde waarde weergeeft.
Maar nu zou ik dus ook nog een cel willen zien met de 1 na laatst ingevulde waarde.

Hopelijk kunnen jullie helpen!
Thanks in elk geval!Bekijk bijlage excel test voor formule.xlsx

Bedoel je dit?
Code:
=INDEX(I1:BH1;GROOTSTE(ALS(I1:BH1<>"";KOLOM(I1:BH1)-KOLOM(I2)+1);2))
(afsluiten met Ctrl Shift Enter)

De formule van Eric betreft Kolommen. Als ik daar Rijen van maak dan werkt de formule niet..

Je wilt toch de 1 na laatste gevulde cel in een rij (dus kolom), lijkt me weinig mis met de formule, zie ook vb van gast0660

Hoi,

Als ik aan de bestaande formule op de juiste plek "-1" toevoeg, ben ik er volgens mij ook:
Code:
=INDEX(I13:BH13;MATCH(-1;I13:BH13;-1)[COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR])

Lambert

edit:
hmm.. oké. werkt niet als er een lege cel tussen zit

Laatst bewerkt:
Goedermorgen! Jullie zijn nog niet van me af... ik loop tegen een andere uitdaging aan!

Bestaat er een formule die kijkt naar het weeknummer (in bijgevoegd voorbeeld cel BL5) en dan automatisch kan kijken naar de, in dit geval, vooraf ingevulde Order intake van die week (cel AC20)?
Dat de formule de waarde van week 28 = ac20 dan automatisch weergeeft in BL20..

Hopelijk maakt bijgevoegd document het duidelijk:).Bekijk bijlage 303181

Bijlagen

die zijn een stuk eenvoudiger dan te maken dan je vorige formule.. dit is een standaard index en vergelijken

voor weeknummer
Code:
=INDEX($B$19:$AZ$21;2;VERGELIJKEN(BL5;$B$19:$AZ$19;0))

zie bijlage voor de andere 2 formules (vorige week en deze maand)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan