5.1 of toch 7.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik wil een surround setje kopen. om compleet te genieten van films en games. Met name films. Nou is mijn vraag. Is er een groot verschil tussen 5.1 of 7.1. Mijn budget ligt rond de 100 euro. Daar kan ik een Inspire T7900 7.1speakerset van kopen. Alleen koop ik die alleen als het ook echt een aanzienlijk mooier geluid heeft in tegenstelling tot een 5.1 set. Als het verschil in surround geluid minimaal is dan ga ik toch voor een 5.1 setje die dan vast ook wat goedkoper moet zijn.

Ik zou graag jullie meningen erover willen horen en vooral de meningen van mensen met persoonlijke ervraingen.

Alvast bedankt.

Edit: Mijn geluidskaart is een soundblaster Xfi xtreme gamer van 80euries. Dus die zal ook wel het een en ander aankunnen.

Je kan eerst eens kijken of je een 7.1 set goed kan opstellen. Bij mij is dat dus onmogelijk dus heeft het ook geen nut gehad dat ik een 7.1 set zou kopen.

Ik wil een surround setje kopen. om compleet te genieten van films en games. Met name films. Nou is mijn vraag. Is er een groot verschil tussen 5.1 of 7.1. Mijn budget ligt rond de 100 euro. Daar kan ik een Inspire T7900 7.1speakerset van kopen. Alleen koop ik die alleen als het ook echt een aanzienlijk mooier geluid heeft in tegenstelling tot een 5.1 set. Als het verschil in surround geluid minimaal is dan ga ik toch voor een 5.1 setje die dan vast ook wat goedkoper moet zijn.

Ik zou graag jullie meningen erover willen horen en vooral de meningen van mensen met persoonlijke ervraingen.

Alvast bedankt.

Edit: Mijn geluidskaart is een soundblaster Xfi xtreme gamer van 80euries. Dus die zal ook wel het een en ander aankunnen.

tja met name films zeg je

er zijn nihil films die met 7.1 suuround zijn en zoal het er nu uitziet duurt dat ook nog wel ff ivm de kosten

heb je dan een 7.1 set dan wordt die 5.1 van je film dus een nep7.1(als ik het ff zo mag zeggen)

er zijn dan dus 4 kanalen die hetzelfde geven

dat zul je dan alleen merken als je in een ruime kamer zit met dan een juist afgestelde opstelling.

mijn broer heeft het wel(en ik merk geen verschil) en zelf heb ik 5.1 maar voor mij hoeft het niet

Laatst bewerkt:
ik heb genoeg ruimte voor 7.1 maar als films nog niet eens gebruik maken van 7 boxjes en dat dat ook nog eens een keer lang zal duren voordat dit wel mogelijk word blijf ik toch maar bij 5.1. Van games wist ik al dat het alleen 5.1 was. Dus dan lijkt het me duidelijk dat ik voor 5.1 ga. Bedankt voor jullie berichtjes.

Wat is trouwens een goede 5.1 speakerset. Hier zou ik evt ook 100euro aan uit willen geven. Weer hetzelfde verhaal. Alleen als het echt beter is dan een 5.1 speakerset van bijv 70euro. Alleen dan hoef ik er 100euro aan uit te geven. Het extra geld moet wel effect hebben. Verder heb ik weinig verstand van speakerset s dus jullie moeten me het vertellen.

Laatst bewerkt:
nou ja je geeft zelf al aan dat je veel films wilt en daar zit geen 7.1 in

daarvoor vindt ik het dus overbodig

maar goed ik weet niet hoe groot je kamer is maar je hebt dan dus 2 boxen over

iets voor in de keuken?? hahaha

of zit je op zolder?:D

offtopic:ik zit van de 2 verdiepingen op de 1ste verdieping aan de achterkant van het huis.

Daar staat mijn pc mijn bed een grote kamer van 16m2 en een toekomstige 5.1 speakerset:p

Maar welke speakerset is nu goed voor 100 euro of minder. Het hoeft trouwens niet perse 100euro te kosten. Als een 80euro speakerset beter of net zo goed is word het die natuurlijk. Alleen welke is nu goed.

Laatst bewerkt:
zelf zit ik met een setje van creative
inspire t5400

wel van de oudere generatie maar zeeeeeer tevreden

Ik ga ff zelf kijken en reviews lezen. Ondertussen kijk ik wel of jullie nog berichtjes plaatsen.
Bedankt in iedergeval tot zover.

lijkt me keurig setje en ziet er mooi uit

makkelijk is ook nog de afstandsbediening waar ook de bass regeling opzit

er zijn namelijk ook sets waar je de bass op de subwoofer moet regelen en das niet handig

soms wil je ook met de bass spelen toch??

Misschien eerst even een wellicht overbodige vraag, maar wat voor geluidskaart (of audio on-board) heb je??;)

Wat dacht je van deze leuke aanbieding bij Informatique:

Creative Inspire T5400 incl. 2 gratis floorstands aanbieding voor maar € 49,- !!

Dan denk je niet alleen aan je geluid, maar ook aan je centen!

Wat dacht je van deze leuke aanbieding bij Informatique:

Creative Inspire T5400 incl. 2 gratis floorstands aanbieding voor maar € 49,- !!

Dan denk je niet alleen aan je geluid, maar ook aan je centen!

die heb ik dus(zie en van mijn vorige reacties)

en ook die floorstands maar die heb ik maar verkocht(:D )

maar dat setje heb ik al 2 jaar en is dus een oudere generatie

toen 54 euro voor betaald

maar ik ben er erg tevreden mee!

49 euro is wel erg weinig. oude generatie of niet. Zolang de 5400 niet veel slechter is dan de gene die ik net genoemd heb is het goed. Zo ja dan koop ik hem.

49 euro is wel erg weinig. oude generatie of niet. Zolang de 5400 niet veel slechter is dan de gene die ik net genoemd heb is het goed. Zo ja dan koop ik hem.

ik heb hem qua specificaties ff vergeleken met die van mij(t5400)

die link die jij gaf heeft van qua vermogen net ietjes meer als die van mij.
maar of je daar wat aan hebt is van meerdere dingen afhankelijk

ik vind hem wel een stuk mooier maar dat mag ook wel(nieuw disign)
dus als jij 80 euro er voor over hebt zou ik toch voor die van jou gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan