achtergrond powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik maak in powerpoint 2000 een achtergrond via: opmaak - ontwerpsjabloon toepassen.
Als ik nu later wil dat die ontwerpsjabloon verdwijnt kan ik nergens voor die optie kiezen. Toch lijkt het mij dat ik van die ontwerpsjabloon af moet komen. Ik heb al geprobeerd om bij OPMAAK - ACHTERGROND, de achtergrond wit te maken, maar dat helpt niet...
HELLUP..

Hoi Daan, mij is het op de volgende manier gelukt:
- Selecteer via Beeld-Model de optie 'Diamodel'
Hier kan je het gekozen model bewerken.
Je kan nu dus:
- Alle afbeeldingen die op het model staan wissen
- Via Beeld-Achtergrond (of RMK-Achtergrond) voor de achtergrond de kleur wit kiezen.
Nu je dia-model sluiten en je hebt perfect lege-witte dia's.
Hopelijk was dit wat je wou bereiken? Lutty

dit lukt me inderdaad wel in powerpoint XP, maar in 2000 niet.. daar werd de dia niet wit..

Ik heb dat nu in diverse modellen getest, maar in mijn PP2000 werkt de oplossing van Lutty prima.

Je moet wel in even het hele diamodel selecteren Klik linksboven linker muis vasthouden slepen naar rechtsonder en dan delete. Dan worden objecten uit het model gewijzigd (dus niet de tekst die je op de echte dia's zelf hebt toegevoegd) uit alle dia's. Of je selecteert slechts enkele tekenobjecten en verwijdert die.

Daarnaast kiezen voor een achtergrondkleur, bv wit, in het diamodel bij opmaak>achtergrond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan