advies HD recorder gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Hallo

Wij zijn vanplan om een HD recorder te kopen waarmee je van de tv opgenomen programma's naar een dvd kunt kopiëren.
Nu ben ik helemaal niet thuis in dit onderwerp. Wat mij opvalt is dat er ook op internet weinig/geen info te vinden is.

Wie kan er een aanschaf advies geven cq. kan mij een paar tips geven waar op te letten als we zo'n apparaat aanschaffen.

Het kan eventueel ook per pb of een mailtje naar mijn prive mailadres (Geen mailadres plaatsen)
Alvast bedankt

Modedit: (verkapte) mailadres verwijderd, wij van Helpmij.nl zien graag dat overige gebruikers met hetzelfde probleem de topic kunnen volgen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik weet niet of dit een optie is je hebt digitale kabelontvangers waar een hd in zit deze hebben tevens een netwerk aansluiting wanneer je deze dus op je netwerk aansluit kan je de opgenomen programma's naar de pc schrijven en daar een dvd branden.

Hallo Modag,
Bedankt voor je reactie. Wij hebben geen digitale kabelontvanger.
UPC (en volgens mij alle kabel aanbieders) zenden het basispakket van de tv zenders naast analoog ook digitaal uit. Vandaar dat we nu de behoefte hebben om deze digitale tv ook te kunnen opnemen.

Hallo Modag,
Zoals ik al schreef. UPC (en volgens mij ook andere kabelaanbieders) bieden het standaard analoge pakket ook digitaal aan. (zonder meerprijs) Dit wist ik ook niet. Een kennis van ons wist het en heeft het op onze tv ingesteld.
Groet

Die ik heb doet (deed) het leuk, maar bij een boel kapt de dvd er na 1,5 jaar mee. LG nog iets. Andere modellen van het merk zijn misschien beter.

ps als type nr moet weten, dan misschien als ik niet lui ben. Was +- 140 euro nieuw geloof ik.

ps dit gezegd, heb hem lang na kapotte dvd nog in gebruik, interne schijf gaat beter mee, en weergave is me perfect.

Laatst bewerkt:
Hallo GW2,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik voor de Panasonic ga. Naast het digitaal opnemen op de HD wil ik graag het opgenomen tv programma ook kunnen kopiëren naar een dvd.
groet

Hallo GW2,
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik voor de Panasonic ga. Naast het digitaal opnemen op de HD wil ik graag het opgenomen tv programma ook kunnen kopiëren naar een dvd.
groet
Ja daarom. Dacht, meldt even welke die dus beter niet kan halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan