• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding achter cellen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhenk56

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Ik heb een afbeelding in een werkblad geplakt, niet over het gehele werkblad maar over een deel.
Daarna heb ik cel A1 met een tekst en cel A2 met een formule op de afbeelding geplakt.
Als ik nu echter deze geplakte cellen opnieuw wil selecteren selecteert hij de (achtergrond)afbeelding en niet de naderhand geplakte cellen.
Ik wil echter de afbeelding als achtergrond en daaroverheen de cellen met de formules, zodat ik die naderhand kan selecteren en verplaatsen op de afbeelding.
Wie weet raad?

Je kan verschillende objecten over elkaar plaatsen d.m.v. de knoppen ‘naar achtergrond’ of ‘naar voorgrond’ in de tekenwerkbalk.
Of kik rechtermuisknop op afbeelding en kies dan naar achtergrond of voorgrond

Image6les7.jpg

@ Alexcel Dat heb ik al geprobeerd , waar jij naar verwijst betrefd een watermerk over het gele werkblad, en dat is niet wat ik zoek.
@loek010 Dat heb ik ook al geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Je kunt de afbeelding in de koptekst plaatsen, dan staat hij niet in de weg (ook niet in beeld helaas, tenzij je op afdrukweergave staat) maar komt wel op je afdruk.

@jkpieterse Dat zou mischien kunnen als het slechts 1 afbeelding betrof maar ik moet 18 afbeeldingen plaatsen

Je kan de transparantie van een afbeelding op bijvoorbeeld 75% zetten.
Dan zie je de afbeelding en de tekst in de cellen die er achter zitten.

Dat is het helaas ook niet, ik kan wel de tekst door de afbeelding heen zien maar niet selecteren

Niet met de muis maar wel met de pijltjestoetsen.
Wat jij vraagt is naar mijn mening niet mogelijk omdat een afbeelding altijd op het werkblad ligt.

Hoe zou dat moeten werken dan met de pijltjestoets, hoe selecteer ik dan de te verplaatsen tekst c.q. formule??

Tekst kan je gewoon met Control-C kopiëren, ergens anders plakken en op Esc drukken.
Formules kunnen altijd via de formulebalk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan