APPS overzetten naar SD kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
In mijn GSM de Samsung Galaxy Trend 2 Lite heb ik een 16GB geheugenkaart geplaatst dit omdat het interne geheugen snel vol is wil ik sommige APPS van het interne geheugen naar de geheugenkaart over plaatsen. Of APPS die ik download en direkt op de SD geheugenkaart plaatsen zodat het interne geheugen wat ontlast word.
Ik ga naar Applicatiebeheer klik dan op een APP die ik zelf gedownload heb en dan staat er verplaatsen naar SD-Kaart maar dat staat in grijs en is niet aan te klikken. Dus de vraag hoe krijg APPS die in het interne geheugen staan overgezet naar de SD kaart en als ik een APP download ook direkt op de SD kaart kan instaleren. Ik heb al een SD geprobeerd van Sandisk 1 GB en twee van Adata een van 8 en een van 16 GB op geen werkt het. Heb ze in de GSM geformateerd Ook de vraag Kan ik zonder problemen te krijgen sommige APPS verwijderen/Uitschakelen voor meer geheugen zodat ik plaats krijg voor APPS die ik wel wil gebruiken.
Ik heb dit alles ook al bij samsung gevraagt maar die sturen me van het kastje naar de muur

PS
heb diverse programma`s zoals 2SD Free geprobeerd maar die werken ook niet

Laatst bewerkt:
hoihoi,

Als je preinstalled apps wilt verwijderen zul je je telefoon moeten rooten, dit is met samsung telefoons niet moeilijk als je een paar tutorials bekijkt.
Het ligt in ieder geval niet aan de sd kaart maar aan je telefoon. Vooral samsung is niet erg redelijk met voorgeinstalleerde apps.

Zoek is op google op: Samsung Galaxy Trend 2 Lite rooten. dit zal je hoogstwaarschijnlijk verder helpen.

gr,
Ard

Ja van dat rooten heb ik ook gelezen maar daar waag ik me niet aan. Misschien als mijn garantie verlopen is dat ik een poging waag
In ieder geval bedankt voor je respons.
ik snap alleen niet waarom de zelf gedownloade APP niet op de SD kan zetten of als ik ze instaleer daarvoor kan kiezen

Laatst bewerkt:
Het is simpel: als je telefoon zelf aangeeft dat het niet kan, dan kan het ook niet. (in 99% van de gevallen)
Je kunt proberen 'm aan de computer te hangen en met bestanden te gaan slepen, maar daar wordt het niet beter van.
Veel apps gebruiken meerdere locaties op je telefoon (zoals Android / data / com.android.appnaam) en als je daarmee gaat 'klooien' kan je je hele app slopen.

Zelfs als je root kan het met veel apps niet. Vraagje: werkt het met NIET EEN app? Of alleen bij een bepaalde? Want dan kan het dus goed zijn dat het niet werkt. Bekende apps zoals Facebook kun je vaak gewoon verplaatsen.

Succes!

Het werkt bij geen enkele ook niet bij Here Maps die ik zelf geinstaleerd heb

Samsung heeft gereageerd op mijn klachten op facebook als het goed is heb ik aanstaande Donderdag een sessie waarin ze via internet mijn GSM gaan controleren en eventueel aanpassen zodat alles wel werkt
dus even afwachten wat dat word

Ok de sessie gehad duidelijke uitleg gekregen.er staan diverse Apps die je gewoon kan uitschakelen zodat ze geheugen vrijmaken. ook de uitleg dat de meeste Apps niet naar een SD kunnen worden verplaatst dit omdat de makeres van deze Apps dit niet in hun App inbouwen die willen dat hun App alleen maar op het interne geheugen van de Telefoon word geplaatst. Om te kunnen zien welke Apps je kan verwijderen klik je op het vierkantje met de witte stippendan zie je rechtsboven drie boven elkaar staande puntjes klik daarop en kies in het menu voor Apps verwijderen/verplaatsen Alle Apps waar een rondje met een min er in kunnen verwijderd worden de rest moet blijven staan.
Wat betreft de App Here Maps die heb ik grondig onderzocht en daar staat ergens de mogenlijkheid om de download lokatie voor het downloaden van de Kaarten te veranderen naar je SD ik ben dit nu met de kaart van Europa aan het doen duurt wel lang
zodra dit klaar is volgt een update of het gelukt is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan