automatisch streepje op de'e

Status
Niet open voor verdere reacties.

yavana

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
weet iemand hoe je die streepjes automatisch op de 'e'e krijgt. Een vriendin vroeg dit aan mij. Ik ken alleen het teken '+ e intypen en dan krijg je 'm. Maar misschien zijn er ook andere manieren. Iemand een idee?

Alvast bedankt voor het antwoord.

op de pc: Alt+130 éééé

have fun!!!

(ps: je kunt ook sneltoetsen aanmaken in word.. die neemt ie automatisch over in veel andere apps)

Kijk even naar de taalinstelling, met de NL instelling werkt het zoals jij het zegt, met een Engelse instelling werkt het niet.

hoe bedoel je de taalinstelling Caspar107??? Het zijn toch gewoon ASCII-codes? die werken toch overal of niet???

gtjs

Bij de juiste taalinstelling zoals Caspar107 al aanhaalde kan je het aanhallingsteken intypen en vervolgens direct de e dan krijg je dit é. Wil je nu alleen het aanhalingsteken dan type je ' en vervolgens direct een spatie.

Ga in Word naar: Invoegen>Symbool daar zoek je in de normale tekst de letter e met het streepje dus é dan klik je op sneltoets en wijst een toets(combinatie) aan naar jouw keuze. In het vervolg heb je dan als je die toets(combinatie) gebruikt de letter é.

Over instellingen gesproken, bij mij staat die op Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)

(Configuratiescherm > Landinstellingen> tabblad Talen > Details > via scrollmenu kiezen: Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal) > klikken op toepassen en op OK)

en dan werkt het op de manier die huijb beschrijft.

Klopt, bij mij dus ook en zo hoort de instelling dus ook te staan.

zo krijg je de streepjes en stipjes automatisch op je letters, je moet naar de instellingen van toetsenbord. Hoe?

Start,

Instellingen

Configuratiescherm

Toetsenbord

Taal

Toevoegen: Nederlands (standaard)

Eigenschappen: VS (Internationaal)

Waarom nog een keer hetzelfde antwoord geven, dippy gaf al een goede (dezelfde) oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan