avast meldingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter oshi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oshi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
sinds kort word ik 'lastig gevallen' met deze meldingen.
heb gezocht bij Avast's instellingen, maar ik kan niet vinden hoe dit op de achtergrond te laten gebeuren.
ws zie ik iets over het hoofd ?

2024-08-14 13_14_06-Instellingen.png

Is AVAST dan jouw beveiligingsprogramma. Zo ja, dan is de melding toch in orde? Heb je een account van AVAST?

Step 1: Access the user interface of Avast.
Step 2: Go to Menu > Settings.
Step 3: In the General tab, select the Notifications category.
Step 4: Check the option Use silent mode and turn off all pop-ups, alerts, and messages. Then uncheck Enable Avast sounds to disable the sounds.

ojee, dat was makkelijk
had ik toch niet goed gekeken
Dank Senso !

turn off all pop-ups, alerts, and messages
= schakel alle pop-ups, waarschuwingen en berichten uit
Géén zichtbare melding meer bij een (gevaarlijke) dreiging?

uncheck Enable Avast sounds
= schakel het selectievakje 'Avast-geluiden inschakelen' uit
Ook géén geluid meer bij een dreiging?

Als er dan een serieuze infectie is wordt je niet geïnformeerd :rolleyes:

Als jouw systeem de hele tijd virusmeldingen geeft, zou ik de oplossing niet zoeken in het uitzetten van die meldingen. Lijkt me verstandiger om eens een goede systeemscan te laten uitvoeren om te zien waarom je zoveel meldingen krijgt.

Als jouw systeem de hele tijd virusmeldingen geeft, zou ik de oplossing niet zoeken in het uitzetten van die meldingen. Lijkt me verstandiger om eens een goede systeemscan te laten uitvoeren om te zien waarom je zoveel meldingen krijgt.
een gewone zg 'slimme scan' levert niets op,

@bron
Is AVAST dan jouw beveiligingsprogramma. Zo ja, dan is de melding toch in orde?

Dat is het eerste wat ik schrijf. Het is normaal en goed dat je meldingen krijgt behalve als het om 'reclame' gaat, die willen mensen vaak niet. Echter ik zie het uitschakelen als een soort stille modus hetzelfde als de Norton Gamemodus. De bedreiging worden gewoon aangepakt en afgehandeld maar de gebruiker wordt niet gestoord (lastig gevallen).

Als jij de oplossing weet dan lezen we dat graag. Afhankelijk van de versie zijn er op internet weer heel veel verschillende screenshots van de opties in de menu's te vinden en ik weet niet welke versie en opties TS heeft/aangeboden krijgt. Mensen moeten zelf beoordelen wat de beste instelling voor hen is.

Managing pop-up notifications in Avast products

Als jij de oplossing weet dan lezen we dat graag.

Bij Antivirus zal het altijd blijven... iedereen z'n eigen voorkeur :)

Bij betaalde pakketten worden overbodige tools/programma's meegeleverd. Bij gratis pakketten loop je ook nog tegen reclame of Upgrade meldingen aan.
Zelf gebruik ik al een tijd lang Windows Defender, werkt prima, scoort al lange tijd goed in de testen.

Zelf gebruik ik al een tijd lang Windows Defender, werkt prima, scoort al lange tijd goed in de testen.
Als dat goed werkt, prima. Zelf gebruik ik al zo'n twaalf jaar Norton en dat is een goed beveiliging en niet duur. Gemiddeld 20 to 30 euro per jaar voor 5 pc's. Ik doe alles met de pc en hoef verder nergens op te letten, downloads, sites, intenetbankieren wordt allemaal gecontroleerd door Norton. in de beginjaren een belasting voor het systeem, al lang niet meer het geval. Meldingen staan klein rechtsonder in het scherm en klik je weg.

@bron

Dat is het eerste wat ik schrijf. Het is normaal en goed dat je meldingen krijgt behalve als het om 'reclame' gaat, die willen mensen vaak niet. Echter ik zie het uitschakelen als een soort stille modus hetzelfde als de Norton Gamemodus. De bedreiging worden gewoon aangepakt en afgehandeld maar de gebruiker wordt niet gestoord (lastig gevallen).

Als jij de oplossing weet dan lezen we dat graag. Afhankelijk van de versie zijn er op internet weer heel veel verschillende screenshots van de opties in de menu's te vinden en ik weet niet welke versie en opties TS heeft/aangeboden krijgt. Mensen moeten zelf beoordelen wat de beste instelling voor hen is.

Managing pop-up notifications in Avast products
ik heb ooit gelezen dat de meeste IP's voortdurend benaderd worden. mogelijk is mijn adres ergens in 'foute handen' gekomen waardoor ik steeds meldingen kreeg. Inmiddels is het lekker rustig, maar zal ik wel vaker een scan moeten laten doen door mijn gratis Avast.

Als je veel 'werkt' op een pc, veel download en sites bezoekt ook dubieuze sites dan krijg je die meldingen. IP adressen zijn volgens mij voor iedereen zichtbaar en spelen geen rol in deze. Bij inbraakpogingen krijg ik een zwaar alarm en de security handelt dat af.

Gevaarlijke webpagina geblokkeerd
U probeerde toegang te krijgen tot
Mod edit: dan dus ook niet plaatsen. Link verwijderd
Dit is een bekende gevaarlijke webpagina. Het is uiterst raadzaam deze pagina NIET te bezoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom link je er dan naar?

... Norton en dat is een goed beveiliging en niet duur
De verschillende bekende security pakketten heb ik allemaal wel gebruikt. Het was vroeger zoeken naar een redelijk betaalbaar pakket want toen was het niet zo goedkoop. Nu is het meer een "gevoelskwestie" wat je installeert.

Af en toe maakt MS een duidelijke interface :cool:

1723755469244.jpeg
.

Pagina is al een tijdje uit de lucht, gelukkig.
Ligt eraan wat je ziet, en of het nog resolved.
Ik kreeg bij KPN pas geleden een legitieme mail van abuse dat mijn netwerk mogelijk geïnfecteerd was, na het bezoeken van een specifieke URL. Nu gaf die URL een '204 No Content' HTTP-header aan.

Dus output was er niet, maar ik mocht wel keurig aan abuse uitleggen wat ik aan het doen was.

Die link heb ik niet bewust geplaatst. Maar goed, het is lachwekkend dat men dan op dit forum bang is voor een dergelijke link.
Waarom link je er dan naar?
In ieder geval bewijs ik dat Avast en Norton met de melding 100% hun werk doen. En hier wordt honderd maal gezegd, nee, Windows Defender doet 200% zijn werk en nu zijn ze ineens bang voor één gevaarlijke link/website. Beetje lachwekkend dus. Blijkbaar is het vertrouwen in de eigen beveiliging dan toch niet zo groot.

Zucht! Ja, erg lachwekkend, zo'n link waar een virus achter zit of zat.
Ligt eraan wat je ziet, en of het nog resolved.
Ik kreeg bij KPN pas geleden een legitieme mail van abuse dat mijn netwerk mogelijk geïnfecteerd was, na het bezoeken van een specifieke URL. Nu gaf die URL een '204 No Content' HTTP-header aan.

Dus output was er niet, maar ik mocht wel keurig aan abuse uitleggen wat ik aan het doen was.
En als je niet adequaat reageert zit je mogelijk zit je opeens met een beperkt internet, met enkel poort 80 en 443 open bijv.

In ieder geval bewijs ik dat Avast en Norton met de melding 100% hun werk doen.
Lastig te 'bewijzen' of de security goed z'n werk heeft gedaan. Ik zou niet weten hoe ik dat kan zien.

En hier wordt honderd maal gezegd, nee, Windows Defender doet 200% zijn werk en nu zijn ze ineens bang voor één gevaarlijke link/website.
In welke bericht(en) heb je dit gelezen 🤔

Hieronder: mijn berichtje #8
Bij Antivirus zal het altijd blijven... iedereen z'n eigen voorkeur :)
Een gevoelskwestie denk ik

.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan