avi converteren naar VIDEO_TS

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo, waarmee kan ik een avi bestand converteren/omzetten naar VIDEO_TS, zodat ik de flim dan via de dvd speler kan afspelen op mijn samsung smart tv ?

Daar gebruik ik de gratis DVD Styler voor:

Maar als je TV in je netwerk is aangesloten hoef je alleen maar met rechts te klikken op dat AVI bestand en te kiezen voor Cast to device (Afspelen naar) waar je dan je TV kan selecteren.
Zelf gebruik ik er de Plex mediaserver voor.

Zo bijvoorbeeld:

Maar er zijn veel meer mogelijkheden.

Dien je wel WIFI te hebben.
Of een bekabeld netwerk.
Zelf stream ik via de Plex Mediaserver naar 2 TV's die bekabeld in m'n netwek hangen en via wifi naar m'n Meta Quest 3. Ook heb ik een Google Chromecast met Google TV, waar ook de Plex client app voor beschikbaar is.
Werkt prima.

Ging over die tool van Samsung, dan heb je die WIFI nodig, zal ook wel per kabel kunnen maar dan heb je een snoerke nodig.

Je smart tv kan ogenschijnlijk media afspelen via usb en wel flashdrive of ext hd.
Zou dan kijken in je manual welke videoformaten je tv afspeelt, kan je in ieder geval veel meer films op kwijt dan het sterk verouderde dvd formaat.

Voor iemand die nog naar DVD wil converteren lijkt me dat inderdaad voldoende en eenvoudig te realiseren.

Als je smart tv een of meerdere usb aansluiting(en) heeft, kan je het avi-bestand ook op een usb stick plaatsen en dan zo rechtstreeks op je tv bekijken. De meeste smart tv's kunnen dezelfde media formaten aan als een pc. mp4 wordt op alle smart tv's ondersteund.
Maar streamen zoals al een paar keer aangehaald werd is handiger.

ik heb mijn pc wel 'gestreamd', ik zie dus o.a.mijn map video"s met o.a. een avi bestand, maar deze avi kan ik niet afspelen, word niet herkent op mijn smart tv;

Andere video bestanden wel?
Wat gebruik je om de video bestanden af te spelen?
Heb je, zoals eerder al genoemd, in de handleiding van je TV gekeken welk formaat video bestanden worden ondersteund?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan