• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Bij selectie vanuit de lijst van gegevensvalidatie automatisch aanvullen.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

brejen

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Ik heb via gegevensvalidatie een dropdownmenu gemaakt om een selectie uit die lijst te kunnen maken. Wat moet ik instellen zodat ik het begin van een selectie kan intikken en automatisch alle keuzes uit die lijst met die beginletters weergegeven worden? Nu kan ik enkel via het dropdownpijltje de lijst te voorschijn halen en daaruit mijn keuze maken.

Gaat automatisch in MO 365.

Betekent dit dat deze functionaliteit niet bestaat in de desktopversie?

Er wordt altijd gevraagd in dit stukje "Lees dit voordat u een vraag plaatst." helemaal bovenaan welke Excel versie je gebruikt, de meesten lezen dit niet jammer genoeg. Dus het ligt aan je Excel versie waarschijnlijk.

Sorry, had ik idd niet gezien. Ik werk met deze versie: Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021

In Microsoft Office LTSC Professional Plus 2021 is de standaard gegevensvalidatie met een dropdownmenu beschikbaar, maar de functie waarbij je tijdens het typen automatisch suggesties krijgt op basis van de beginletters (autocomplete) is niet standaard geïntegreerd.
Van internet gehaald, dus als die liegt, lieg ik ook.

Ik denk dat je hier wat mee kan aanvangen.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan