blu-ray speler aansluiten op oude JVC LCD tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

1aoosterh

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2013
Beste mensen,

Laat me beginnen te zeggen dat ik absoluut geen ervaring heb met blu-ray spelers en moderne televisies. Vandaar mijn vraag. Wij hebben een televisie JVC LT-26B60BV. En nu heb ik een blu-ray/DVD speler gekocht. Het is van het merk LG, type BP120.

Is er een methode om op een of andere manier deze speler te gebruiken om dvd's te bekijken op genoemde televisie? Kan ik de speler met een of ander kabeltje aansluiten op zo'n oude LCD, of is dit hopeloos?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en verontschuldig mij voor mijn onwetendheid!

Alvast bedankt,

Albert

Beste edmoor,

Bedankt! Ik heb nu in de winkel een HDMI-kabel gekocht, maar daar heb ik dan niks aan? Allicht kan ik die kabel wel ruilen voor de door jou aanbevolen kabel. En dan kan ik hem gewoon gebruiken als dvd-speler?

Ik neem aan dat blu-ray dan niet werkt (ik weet er weinig van) en dat dat ook helemaal niet haalbaar is? Dat is geen punt overigens, want dan heb ik er misschien later wel iets aan (dat was ingecalculeerd).

Veel dank.

Albert

Zowel Blu-ray als gewone DVD kun je afspelen. Je TV is alleen geen HD TV dus je mag van de Blu-ray geen HD kwaliteit verwachten.
Daar heb je een HD TV voor nodig, maar alles zal wel gewoon afspelen.
Die kabel heb je nodig omdat de Blu-ray speler alleen een HDMI uitgang heeft en de TV alleen een scart aansluiting.
Vraag in de winkel wel even hoe het dan zit met geluid van de LG naar je TV, want dat weet ik zo niet.

Aanvulling:
De HDMI kabel die je nu hebt kun je later wel gebruiken. Afhankelijk van wat je ervoor hebt betaald zou ik deze wel of niet inruilen voor de HDMI naar Scart kabel. Standaard HDMI kabels worden bij TV zaken vaak duur verkocht.
Een normaal benodigde, standaard HDMI kabel kost rond de 5,00 euro bij bijvoorbeeld de Action.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856/8

Laatst bewerkt:
Die HDMI kabel kostte zomaar 16 euro. Je bedoelt dat ik die kan houden en dan een goedkope HDMI naar scart kabel kan kopen bij de Action, omdat juist die kabels ook duur zijn bij tv zaken? In dat geval zal ik inderdaad eens naar een Action gaan.

Nee, de HDMI naar Scart zal de Action niet hebben, die zou je bij die TV winkel moeten kunnen krijgen.
16 euro valt trouwens nog mee, ik heb ze ook wel voor de 125 euro gezien en toen gevraagd of ik daar een TV bij kreeg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan