brom in geluid van pc via stereoinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik probeer het geluid van mijn pc via de line out van mijn geluidskaart via mijn stereoinstallatie af te laten spelen. De aansluiting op mijn geluidskaart in mijn pc is een mini jack. Het snoer is 5 meter lang en de aansluiting voor op mijn stereo installatie zijn twee tulpstekkers in de vcr in-ingang. (het is een snoer)

Een tijdje terug werkte het op deze manier, maar opeens kwam er een enorme brom in het geluid. Ik dacht dat mijn snoer stuk was, dus heb ik een nieuw snoer gekocht, maar met dit nieuwe snoer is de brom er nog steeds :(

Ik heb losse boxjes op mijn geluidskaart aangesloten (speciaal voor pc) en daarmee was het geluid goed (geen brom).

Ik hoor door de brom heen overigens wel het geluid van mijn pc, maar de brom is zeer luid, dus is het geluid van mijn pc niet te verstaan.

Heeft iemand enig idee hoe deze brom ontstaat en hoe ik 'm weg kan krijgen?

Ik hoor het heel graag!!!!

Groeten, Leonie

probeer het geluid in windows eens iet minder te zetten (bv half open) en je versterker van je stereo dan iets luider om dit te compenseren.

Laats iets weten van het resultaat ...

Groeten,
Amorphis

amorphis zei:
probeer het geluid in windows eens iet minder te zetten (bv half open) en je versterker van je stereo dan iets luider om dit te compenseren.

Laats iets weten van het resultaat ...

Groeten,
Amorphis

Vrees dat dit niet gaat helpen. Ruikt naar een slechte aarding.

@ goudvis123, probeer eens een ander ingang op je stereo. bvb "AUX"

Hallo

Ik vermoed een massalus , maar ....

Enkele snelle testjes...

Is de p.c. op een geaard stopkontakt aangesloten ???

Draai eens de netstekker v/d versterker , dit wil ook wel eens helpen.

Of ... sluit een audiobron aan op de versterker , niet verbonden aan het net. (b.v.b. mp3 speler , c.d. speler , etc....)

Let wel ... dit soort fouten is soms heel eenvoudig te vinden , maar het kan ook minder evident zijn.....

Google ook eens even op :"Hum on audio" .

Peter

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties!

De brom is ondertussen verandert in een hoge piep met krakend geruis er doorheen.

Het volgende heb ik gedaan.

1. Ik las op internet dat als je je radio via de kabel op je stereo installatie hebt aangesloten dit een brom kan veroorzaken als je ook je pc op je stereo installatie aansluit, omdat deze twee op verschillende spanningsniveaus werken. Ik heb de kabel van de radio eruit getrokken en Voila.... een brom was weg en ik hoorde nu (nog) een hoge piep en krakend geruis.

2. Ik heb gecheckt of alles op een geaard stopcontact was aangesloten, maar dit bleek niet het geval te zijn. De stereo installatie was niet geaard. Na veel gedoe toch alles geaard aangesloten gekregen met als resultaat een iets minder luide piep.

3. Ik heb alle stekkers van mijn stereo installatie andersom in de stopcontacten gestoken, maar dit had geen enkel effect.

Als ik het volume een klein beetje opendraai, hoor ik 'm niet meer, maar zodra ik het geluid wat uit mijn pc komt luider wil horen, ga ik ook die vreselijke storing horen.

Ik heb mijn pc op alle mogelijke ingangen van de versterker aangesloten. Zelfs op die van de cd. Ook heb ik de cd speler op andere ingangen aangesloten, maar die blijft het op alle ingangen gewoon doen zonder piep en ruis e.d. De pc blijft op alle ingangen storen.

Heb ik ook nog een vraag wat is een massalus?

Heb ik nog een vraag: Omdat ik maar een geaardstopcontact in mijn woning heb zitten en wel in mijn keuken :( (beetje vreemd maargoed), heb ik alles via 4 verlengsnoeren met stekkerdozen op dit ene stopcontact aan moeten sluiten om alles geaard te krijgen. Nu is mijn vraag. Kan dit eventueel de storing veroorzaken? zoja waarom? Is het misschien beter om 2 hele lange verlengsnoeren te kopen met twee stekkerdozen? (met 1 gaat het zeker niet)

Wanneer iemand nog ideeën/suggesties voor me heeft om de storing weg te krijgen hoor ik ze heel erg graag :)

Alvast bedankt!!!

Groeten, Leonie

Heb het zelfde voor

Ik zit met de zelfde situatie als hierboven als ik de versterker aard is er nog meer brom is niet simpel op te lossen pc heeft asymmetrische voeding en versterker symmetrische voeding kan misschien daar aan liggen
Heb ondertussen de oorzaak gevonden
De radiotuner die ook op de versterker is aangesloten en het radiosignaal via de kabel kreeg veroorzaakte de brom
ik heb de kabel vervangen door een eterantenne en heb geen brom meer

Laatst bewerkt:
brom geluid speakers

Sluit je pc aan op een niet geaard stopcontact en de brom is weg !!!
Bij toeval gevonden ...

Normaal wordt een geaard stopcontact aanbevolen voor het aansluiten van je computer, echter dit geeft soms een brommend geluid.

Klaas

Laatst bewerkt:
Kul, is gewoon een aardlus, een PC dient juist geaard aangeloten te worden.

Hallo,

Ik probeer het geluid van mijn pc via de line out van mijn geluidskaart via mijn stereoinstallatie af te laten spelen. De aansluiting op mijn geluidskaart in mijn pc is een mini jack. Het snoer is 5 meter lang en de aansluiting voor op mijn stereo installatie zijn twee tulpstekkers in de vcr in-ingang. (het is een snoer)

Een tijdje terug werkte het op deze manier, maar opeens kwam er een enorme brom in het geluid. Ik dacht dat mijn snoer stuk was, dus heb ik een nieuw snoer gekocht, maar met dit nieuwe snoer is de brom er nog steeds :(

Ik heb losse boxjes op mijn geluidskaart aangesloten (speciaal voor pc) en daarmee was het geluid goed (geen brom).

Ik hoor door de brom heen overigens wel het geluid van mijn pc, maar de brom is zeer luid, dus is het geluid van mijn pc niet te verstaan.

Heeft iemand enig idee hoe deze brom ontstaat en hoe ik 'm weg kan krijgen?

Ik hoor het heel graag!!!!

Groeten, Leonie

Hi, Goudvis
Probeer... Als dat althans kan de +/- pool bij zowel je aux in, en pc out om te draaien, ik heb dit probleem ook gehad en dit was onze oplossing. In de Studio dan. Waarschijnlijk heb jij er zelf na 5 jaar niks meer aan. Maar als mensen op google zoeken kunnen ze dit misschien ook eens Proberen. Groeten Cor de Jager. DJ van Radio Hollandia!!!!!

BROMGELUID PC via versterker

Sluit de versterker en/of de pc aan op een niet ge-aarde contactdoos en het bromgeluid is weg. Eigenlijk moet de pc op een ge-aarde contactdoos aangesloten worden. Maar bij mij heeft het geholpen geen bromgeluid meer ook niet bij een hoog volume !

Groet Klaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan