Opgelost Brother printer wil niet draadloos over wifi

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Dag beste wizards, kan iemand van jullie me helpen met deze ergernis...hij print wel, mijn goede oude Brother DCP-J132W - maar niet over wifi. Connected - staat op de uitdraai, en mijn macbook ziet ook dat er laag niveau inkt is. En toch...niet printen. Met een kabeltje wel.

Wat kan ik nog nakijken ajb?

Iets meer informatie geven, bijvoorbeeld. Door, als dat de situatie is, aan te geven of het afdrukken wél lukt vanaf andere mobiele apparaten, zoals een tablet of een telefoon.

Kan zijn dat deze printer te langzaam is voor je moderne wifi netwerk. Soms ontstaan problemen doordat er een gecombineerde SSID is voor 2,4 en 5 GHz.

Ander probleem kan zijn dat deze printer enkel WEP en WPA ondersteund. Kon het zo snel niet in de handleiding vinden.

Dank voor reacties, ik ben nog niet verder...nee printen gaat niet draadloos ook niet met andere mobiele apparaten. Langzaam is hij niet, ik heb dezelfde oudere printer in een vakantiehuisj en daar doet hij het door het beton van de verdiepingsvloer heen.
Dat vind ik daarom zo onuitstaanbaar, daar printie wel en hier thuis niet... Nog een suggestie ajb?

Is het een gedeelde printer op een PC/Mac of zit hij gewoon als apparaat in het netwerk?
Zit je printer op hetzelfde WiFi netwerk als de apparaten vanwaar je iets wil afdrukken?
Heeft je printer aan vast IP adres? Zeer handig om afdrukken naar de printer te sturen.

Ja op hetzelfde netwerk weet ik zeker. En is gewoon standalone apparaat. Printer heeft vast IP adres - maar hoe kan ik daar direct naar afdrukken dan?

Mss moet je het stuurprogramma van Brother gebruiken ipv die van Windows.
Kijk hier ff

Ik zou doen wat @dorado #7 aanraadt. Ik gebruik ook altijd het stuurprogramma van Brother zelf. Dat gaat bij installatie op zoek naar de printer. 99,9 % succes.
Je kan dan ook zelf het IP adres ingeven.

Van belang is dat al je apparaten die printer wel ziet, zo niet dan staat de printer niet in het zelfde netwerk als alle apparaten waarmee je draadloos wilt printen.
De meeste printer werken overigens niet via 5Ghz volgens mij.
Je printer als eens gereset naar fabrieksinstelling en opnieuw aangemeld op het(juiste) netwerk?
Gebruik indien van toepassing de WPS knop.

Veel dank voor jullie reacties. Ik gebruik nu het Brother stuurprogramma.

Het signaal komt nu wel aan boven. Het probleem is denk ik vooral opgelost met een wifi repeater naar de bovenverdieping. Het is een dunne houten vloer maar is toch te ver/ teveel hindernis voor het signaal

Terug
Bovenaan Onderaan