Cd-rom / dvd speler gaat niet open.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ksw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ksw

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb ineens het probleem dat mijn Cd-rom / dvd speler niet open gaat. Er gaat wel zo'n rood lichtje branden die op mijn computer kast zit, wat normaal altijd brand als je het knopje indrukt, alleen gaat het luikje niet open. Ik had wat gelezen over een heel klein gaatje rondom de speler, die heb ik geprobeerd in te drukken maar het lukte niet steeds niet. Wat is er aan de hand?

Alvast bedankt!

Het zou kunnen zijn dat het aandrijfmechanisme van de lade kapot is, een aandrijfsnaar kapot is of (bijv.) is de cd/dvd krom getrokken etc.

Nu vertel je er niet bij (niet zo slim...) welke merk + type cd/dvd speler je hebt, maar normaal gesproken is er een gaatje onder de lade waar je met een stevige ('dikke') uitgevouwen paperclip in kunt en dan met 'doordrukken' de lade weer open krijgt.

Download liefst ergens een handleiding van je cd/dvd speler om zeker te zijn hoe je het moet aanpakken.

Tijs.

Het is van de merk Asus, dvd en cd-rom speler. Ik zie inderdaad een klein gaatje onder de lade, waar wel een paperclip in past. Gewoon proberen daar in te duwen? Het zou raar zijn dat iets ineens stuk is gegaan daar binnen, want een week geleden deed ie het nog gewoon, maar ik hoefde daarna een week lang niet een ander cd in te doen, en er zat overigens een lege cd-rom in. Eergister wilde ik het eruit halen, maar hij wilde niet open.

Nogmaals: Beter dat je even een precieze handleiding van het dvd-apparaat download, maar doorgaans is het ok om met een dikke uitgevouwen paperclip (incl. 'doordrukken') het laadje weer open te krijgen.
Stop de paperclip er zo recht mogelijk in.

Tijs.

Waar kan ik zo'n handleiding downloaden?

Ik heb de lade opgekregen door zn paperclip in de duwen, alleen als ik nu een ander cd in doe, en ik duw hem terug, leest ie hem niet. Neem aan dat het probleem in de player zit?

Waar kan ik zo'n handleiding downloaden?

Ik heb de lade opgekregen door zn paperclip in de duwen, alleen als ik nu een ander cd in doe, en ik duw hem terug, leest ie hem niet. Neem aan dat het probleem in de player zit?

Als het werkte met die paperclip heb je geen handleiding (meer) nodig.

Wat je eigenlijk moet doen is de lade open laten, pc herstarten, en als het goed is gaat dan het laadje vanzelf dicht. Gebeurt dat niet, en ook door op het knopje te drukken gaat ie niet dicht, dan is er echt mechanisch etc. wat mis met de speler.

Tijs.

Heel erg bedankt! Hij doet het weer!

Groetjes,

Fijn dat je ermee geholpen bent! :)

Klik nog even op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan