Cijfers op toetsenbord werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

gilraen

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Hey,

ik probeerde net een wachtwoord in te voeren met leeters en cijfers nou blijkt dat die bovenste rijtje met cijfers niet goed werkt en de dingen als je shift inhoud ook niet de cijfers 1 en 2 werken wel gewoon en de ! en @ ook normaal

maar als ik bijv de 3 en de acht wil in toetsen krijg ik 83 en als ik shift drie doe krijg ik *# als ik shift acht doe krijg ik dat ook met zes en zeven appart druk krijg ik 76 en ^& vier en vijf word 54 en %$ en 9 en 0 zijn wel weer gewoon het zelfde.

Met pijltjes toets heb ik ook problemen als ik een letter in een woord fout heb en ik ga terug om te verbeteren en daarna weer aan het eind van het woord wil komen en ik dat met rechter pijltjestoets gebruik maakt ie spatie in de woord bijv hall o

Edit:

nou is het als ik de vijf wil invoeren het erzo uitziet 54b8 de zeven: 76m

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk heb je door een toetscombinatie de taal van je toetsenbord anders ingesteld. (vermoedelijk linker Alt met Shift)

Ga in het configuratiescherm naar landinstellingen, taal, details. Kies voor taal NL en voor toetsenbord VS of VS internationaal. Bij toetsenbordinstellingen kun je zien met welke toets je schakelt.

Laatst bewerkt:
geen kenner van computers... alt shift klopt niet, het is ctrl en shift tegelijk. dan gaat ie weer naar een andere taal. je kan gewoon werken met een andere taal hoor, ik werk ook met een andere taal gewoon, leren omschakelen van de ene computer naar de andere als die een keer een andere soort heeft.

alt shift klopt niet, het is ctrl en shift tegelijk.

Combinatie is zelf in te stellen. Standaard is inderdaad Ctrl+shift. Omdat deze zo kort bij elkaar zitten dat het omschakelen regelmatig per ongeluk gebeurde bij het gebruiken van de shift waarbij ook de ctrl-toets geraakt werkt, hebben we die hier omgezet naar alt+shift.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan