• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dag -en nachturen opsplitsen

da_ricco

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2024
Berichten
10
Hallo forumvrienden,
Ik ben al een week op zoek naar een formule om op het document in bijlage de dag -en nachturen te splitsen van elkaar. Maar helaas lukt het me maar niet. De nacht start om 22:00 en eindigt om 06:00. Ik heb de 2 kolommen reeds klaar gemaakt, zou iemand van jullie die hierover meer kennis heeft de formule even kunnen lanceren op het document? Ik dank jullie alvast bij voorbaat. Als er nog vragen zijn, dan beantwoord ik deze graag. Dank u wel toppers!
 

Bijlagen

Je formule werkt wel maar in de kolommen staan geen tijden maar teksten die lijken op tijden.
Zet het formaat maar eens om in getallen en er gebeurt niets.
Als je alle teksten in de kolommen vermenigvuldig met 1 dan komt alles goed.
 
Dank u wel iedereen! Ik kijk nu even en laat je zo weten dewelke allemaal werken.
 
Dag vrienden, helaas. Ik heb alle files van jullie geprobeerd. Bij jullie file lukt het prima, waarvoor dank. Maar daarna trek ik opnieuw een excelletje van kloktijden van het personeel en kopieer ik de formule van jullie in de (veronderstel ik) juiste cellen. Ik let erop dat ik op dezelfde rij en dezelfde kolom zit. Maar bij de ene geeft hij foute getallen en bij de anders blijft de cel leeg :(.... voorlopig geen geluk. Enig idee waar het aan ligt ? Want op jullie file werkt het... Maar dagelijks moet ik een excel trekken en zou ik een formule moeten hebben die ik bijv. heb opgeslaan op een word document en die van daaruit gewoon plak in de cel en daarna sleep naar beneden. De theorie lijkt simpel maar helaaaaaas, ik probeer al meer dan een week nu en zelfs met jullie werkende formules krijg ik het niet klaar op de excel van mij. De file die ik in bijlage heb gestoken is het exacte tijdsformaat zoals ik krijg als ik de excel trek uit de software....
 
Je kloktijden zijn tekst en geen echte tijden. Vermenigvuldig ze met 1 en geef ze de celeigenschap Tijd.
Waarschijnlijk is het ook op te lossen door de manier waarop je de kloktijden uit jullie systeem haalt aan te passen. Hoe doe je dat? Probeer ze eens te importeren in kolommen die je al de celeigenschap Tijd hebt gegeven.
 
Hoe ziet het er uit als je het binnen krijgt?
 
Je kloktijden zijn tekst en geen echte tijden. Vermenigvuldig ze met 1 en geef ze de celeigenschap Tijd.
Waarschijnlijk is het ook op te lossen door de manier waarop je de kloktijden uit jullie systeem haalt aan te passen. Hoe doe je dat? Probeer ze eens te importeren in kolommen die je al de celeigenschap Tijd hebt gegeven.
Dit lijkt me mogelijk een optie/reden. Maar hoe je dat, vermenigvuldigen met 1 ? Ik heb ze naar tijd omgezet al, maar voorlopig blijft alles hetzelfde, het vemenigvuldigen weet ik niet hoe je dit doet? alvast bedankt.
 
Hoe ziet het er uit als je het binnen krijgt?
Op jullie files werkt het perfect. Dan kopieer ik de formule. Zet die ff geparkeerd op een word file. Daarna zet ik de formule in de juiste rij & kolom en dan heb ik bovenstaand probleem. of leeg of foute tijd.
 
Maar nu weten we nog niet hoe je die tijden binnenkrijgt
 
Maar nu weten we nog niet hoe je die tijden binnenkrijgt
Via de software... ik kan het moeilijk anders uitleggen. Ik druk op kloktijden export en dan komt er excel bestand tevoorschijn. Hoe kan ik je zelf eentje laten trekken? Of wat kan ik doen?
 
Zie bijlage. Kopieer de kolommen F en G vanaf rij 4 en plak ze als Waarden over de kolommen A en B in de bijlage bij bericht #5 en geef ze de celeigenschap Tijd.
 

Bijlagen

Zie bijlage. Kopieer de kolommen F en G vanaf rij 4 en plak ze als Waarden over de kolommen A en B in de bijlage bij bericht #5
Bedoel je de bijlage bij bericht 5 of bedoel je een bijlage bij bericht 14 ? want dan zit er geen bijlage bij
 
Sorry, bijlage bij #14 inmiddels toegevoegd.
Top! het is gelukt... ik heb de file getrokken, dan eerst even gekopieerd in een lege excel. En op die nieuwe excel file eerst de tijden vermenigvuldigd met 1 , daarna geplakt als waarden, en daarna lukken de formules! Erg bedankt vrienden en speciale dank aan AHulpje want jij hebt mij echt naar het eindresultaat gebracht!! top top
 
lees deze instructie ook eens. is een handige om in de gereedschapskist te hebben.

Dat is de vermenigvuldigen met 1 truc via plakken speciaal..

Ik heb ook regelmatig te maken met slechte exports uit systemen en dit is echt een handigheidje die veel tijd scheelt en geen extra formules of kolommen nodig heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan