• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data draaitabel aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Goed, na een eerder hulpvraag toch maar besloten om mijn data via een draaitabel te laten verwerken.

Nou heb ik direct al een eerste vraag over deze draaitabel.

In tab "lijsten" heb ik alle teams waar wij tegen hebben gespeeld. Deze lijst zal elk week vergroot worden. Immers elke week een nieuwe tegenstander. De naam van de tegenstander voeg ik dan gewoon toe aan die lijst.

Het probleem is echter dat ik in het tab "database" de naam van het zojuist toegevoegde team niet terug kan vinden het het dropdown menu onder "tegenstander". De lijst daar wordt niet automatisch bijgewerkt. Hij gaat maar tot het team White Elephants. Idem op het tabblad Pt_database.

Als je bijvoorbeeld kijkt op het tablad "lijsten" dan heb ik al weer 5 extra tegenstanders ingevuld. N-Joy3

The Boys 2
Tillehus
Tapery 3
Slotstee Bulls
Aansteekhuis

Iemand die mij een duwtje in de juiste richting kan geven?Bekijk bijlage nieuwe versie.xlsb

Bugje in Excel kennelijk. Geef het hele gegevensbereik van kolom A van de tabel op lijsten een naam en gebruik die naam in de gegevensvalidatie.

Of gebruik indirect icm de validatie lijst dus"

Code:
=INDIRECT("Table1[[#All];[Tegenstanders]]")

Van beide weet ik niet hoe ik dit kan toepassen :D Nogal redelijk nieuw met excel.

Edit. Ik heb het inmiddels werkend. Ik zal dit topic nog wel even open houden aangezien ik ongetwijfeld meer vragen zal krijgen.

Zodra ik een nieuwe vraag heb, pas ik direct even de titel aan.

Laatst bewerkt:
INDIRECT is leuk en flexibel maar herberekent altijd en kan je model daardoor traag maken (waarschijnlijk niet in dit specifieke geval). Een directe celverwijzing in de vorm van een bereiknaam heeft in dit geval naar mijn mening eigenlijk de voorkeur. Valt ook niet om als je de tabelnaam of de naam van de kolom ooit aanpast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan