De locatie van gprbuild en op welke manier kan dit in het Path zetten

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik heb zojuist GNAT Studio versie 25,0w geïnstalleerd Bij het testen krijg ik de volgende melding:
"Could not locate executable on path: gprbuild". Dit gebeurt zowel bij de opdrachten Build/Check syntax, Build/Check Semantic als bij Build/Compie File. Ik begrijp dat gprbuild ergens staat en in het Path moet worden opgenomen. Min vraag is dus: Hoe kan ik van gprbuild vinden en hoe neem ik dit dan in mijn Path op. Ik heb al geprobeerd met de zoek opdracht va de verkenner de locatie te vinden, maar als een algemene zoekopdracht geef duurt die zolang dat ik denk dat de verkenner veel te lang over die opdracht doet

Heb ik geen verstand van. Maar kun je niet beter in dit geval met Engelse zoektermen op internet/Google zoeken?

Ik gebruik normaal altijd Nederlands. In dit geval weet ik niet hoe ik in hoe Engels ik dar moet doen omdat de vertaling niet altijd even logisch is en ik Nederlandse Windows gebruik

Ja, daar heb je gelijk in. Echter het bereik/ervaringen met een product/hardware/software zijn in het Engels vele malen groter dan alleen in het Nederlands. Kijk, die vertaling komt in eerste instantie niet zo nauw. Het zijn toch de sleutelwoorden waar Google op zoekt. Of je op woorden of zinnen zoekt maakt niet uit.

Met Google Translate kun je teksten maar ook hele pagina's vertalen. Plak dan de URL in het vak en kies de gewenste taal. De vertaling klopt niet altijd maar in hoofdlijnen is het vaak wel duidelijk hoe te handelen bij een vraag/probleem.

Je zult altijd ergens moeten bijsturen. Als ik kant en klare oplossingen heb, dan geef ik die wel, maar in de praktijk ligt dat vaak niet zo eenvoudig.

Terug
Bovenaan Onderaan