Download snelheid laag, upload normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

jente146

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Hallo,

Ik heb een probleem: mijn downloadsnelheid is dramatisch laag, terwijl mijn uploadsnelheid normaal is.

Heb een nieuwe laptop (nu een maand ofzo Acer Aspire E5-551G-T1LD) en sinds een paar dagen is m'n downloadsnelheid heel laag, rond de 1Mb. Dit is draadloos maar met kabel wordt het niet beter dan 3Mb. Internet van UPC 120Mb, is in de praktijk 140Mb op desktop met kabel en zo'n 40Mb op iPad, dit is nog steeds zo dus de aangeleverde snelheid lijkt me niet het probleem.

Mijn uploadsnelheid is wel 'normaal', dwz zo'n 12Mb. Ping is 40-60ms.

Verdere info: Windows 8.1, netwerkkaart is up-to-date. Gebruik AVG-antivirus, geen andere firewall software oid. Spybot S&D vindt geen problemen. Gebruik regelmatig CCleaner.

Hoe kom ik erachter waarom die snelheid zo laag is? Want het is iets in m'n laptop die die snelheid afknijpt aangezien de rest van het huis normale snelheden heeft.

Alvast bedankt voor je hulp!

Hallo Jente,

Ik heb dit probleem op het moment ook (draadloos laptop & mobiel). Dit zou een probleem kunnen zijn die bij UPC ligt.
Terwijl mijn signaal sterkte Zeer goed is krijg ik download snelheden lager dan 60x mijn datalimiet.
3915044161.png

Ben nu een beetje aan het rotzooien met router, als er veranderingen zijn laat ik het je weten!

@Update 03:09
Heb een instelling van draadloos netwerk aan gepast (bandbreedte).
Als je even inlogt op je router (ipconfig -> gateway) en vervolgens naar draadloos gaat.
Kies dan je 2,4 of 5 Ghz en verander de bandbreedte van 20MHz naar 40MHz.

Opeens ging mijn download snelheid van 0,5Mbits naar 51 Mbits!
Hopelijk werkt het zelfde ook voor jou!

Laatst bewerkt:
Hoi Syntasu,

We hebben geloof ik een paar maanden geleden met de routerinstellingen gespeeld om te kijken wat optimaal was (geloof dat we uiteindelijk weer bij de standaardinstellingen uitkwamen). Ik ga dit vanavond na m'n werk zeker nog een keer proberen!

Groetjes, Jente

Nee een routerinstelling naar 40Mhz heeft het niet kunnen verbeteren. Ik heb nu een max gemeten van 6Mb maar de upload is nog steeds twee keer zo hoog. Plus dat ik weet dat andere apparaten zo'n 40Mb halen op het draadloos netwerk (en het is ook slecht met draadje).
Heeft iemand misschien nog een andere suggestie?

Ik heb nogmaals een beetje rondgezocht op internet, en vond de tip om m'n laptop eens in de veilige modus met netwerkmogelijkheid op te starten. Probleem was meteen weg (download 40Mb/s wat ipad hier ook heeft op de wifi). Het is dus echt een programma dat de snelheid afknijpt. Heb AVG al eens compleet gewist (hielp niet) en nu Avira (heeft vriend ook en hij heeft geen problemen), maar dat deed de truc niet. Verder kan ik niet echt een ander programma vinden wat ik niet op m'n oude laptop ook had, behalve de standaard dingen van Acer. Ik heb nu namelijk een 'nieuwe' laptop met standaard installatie en had eerst een oudere laptop met schone (maar niet legale) installatie van windows. Liefst houd ik dus m'n Nl legale windowsversie en wil ik alles dus niet opnieuw erop zetten.

Iemand een idee hoe ik achter de boosdoener kom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan