• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel sorteren op -waarden

• Onderwerp starter Onderwerp starter C1988
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

C1988

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Beste,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb een uitgebreide draaitabel in excel. Met meerdere rijlabels en een aantal waarden kolommen. De waarden zijn berekende velden.
Nu wil ik de draaitabel sorteren op een van de waarden kolommen.
Echter lukt dit niet. De tabel blijft gesorteerd op de eerste kolom met rijlabels (deze zijn ook nummeriek).

Helaas is het geen optie om een voorbeeld bestand te posten.
Alle data vertrouwelijk.
Alvast bedankt!

Echt waar is alle data vertrouwelijk? Kan je natuurlijk niet even aanpassen in wat minder vertrouwelijke data?

Ik kan gewoon sorteren in het berekend veld van hoog naar laag en andersom in mijn vertrouwelijk bestand.

Weet je, laat maar gauw zijn als er op deze manier geantwoord wordt.
De data is onwijs complex en bestaat volledig uit patiënt gerelateerde informatie en prijsafspraken.
Even een draaitabelletje na knutselen levert nooit op hoe de draaitabel nu in elkaar zit.
Er zal vast ergens iets fout zitten, maar ik had gehoopt dat iemand dit probleem vaker was tegengekomen.
Jammer, ik ben in het verleden goed geholpen hier.
Ik zal de vraag sluiten, fijne avond beide.

Insgelijks.

Sorteer je wel via de optie "Meer sorteeropties..."?
Berekende velden zijn overigens gevaarlijke features in Excel, zeker nu er DAX is.

Er zitten twee kanten aan elke medaille:
Laat je niet te snel ontmoedigen door de soms wat zure reacties van sommige helpers. En:
Ik heb nog nooit een draaitabel gezien die niet binnen 5 minuten is na te maken met fictieve data.

De bewering 'ik kan geen voorbeeldbestand plaatsen' getuigt van zoveel luiheid, gebrek aan waardering voor gratis werkende helpers en onbegrip voor een publiek forum, dat verbazing over het cynisme dat dat oproept bevestigt dat de vraagsteller hier niet op zijn/haar plaats is en dat afgeschrokken worden volledig terecht is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan