externe schijf: partities verwijderen en formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Ik heb de harddisk uit mijn oude computer in een externe behuizing gezet, zodat ik 'm extern kan gebruiken via usb. De schijf bestaat nu uit 3 partities. Eentje met Windows XP een twee met bestanden. Ik wil de schijf helemaal leeg hebben, zonder partities. Hoe doe ik dat het slimst in Windows 7? Moet ik eerst alle partities formatteren en daarna samenvoegen? Of kan ik eerst de partities samenvoegen en dan in 1x de schijf formatteren? En maakt het uit welke partitie ik als uitgangspunt neem bij het samenvoegen? Want ik moet geloof ik eerst 2 partities verwijderen en dat de overgebleven partitie uitbreiden toch?

Bestaande partities verwijderen, 1 nieuwe partitie maken en deze formatteren.

Kan met EASEUS Partition Master 4.1.1 Home Edition, Dat gebruik ik

EASEUS werkt volgens mij niet op 64 bit. Maar het kan toch ook met windows? Ik realiseer me alleen net dat er ook een verborgen partitie op zit. Dat is een recovery partitie. En daarbij krijg ik niet de mogelijkheid om 'm te verwijderen. Hoe doe ik dat?

Ik was nog niet verder gegaan. Dank je wel! Ik heb Partition Wizard geïnstalleerd. Wat ik alleen gek vind is dat het programma de partitites van de harde schijf van mijn computer niet weergeeft. Het geeft de harde schijf wel weer als disk 1, met de totale grootte. Maar deze schijf is in drieën gesplitst. En er staat een door het systeem gereserveerd stukje op (dat doet Windows 7 standaard geloof ik). Hoe komt het dat de partities niet weergegeven worden?
En hoe kan ik het beste te werk gaan met de externe disk? Eerst één partitie uitbreiden met de andere drie en dan die partitie formatteren? Maakt het uit dat het verschillende typen partities zijn? Twee primaire en twee logische.

Laatst bewerkt:
Ik denk inmiddels dat Partition Wizard de partities van de harde schijf niet ziet omdat het dynamische schijven zijn. Ik hoop dat het met herinstalleren niet uit maakt en dat de partitites dan wel gewoon als gescheiden gezien worden....... De partities van de schijf in de exterrne behuizing heb ik inmiddels met Partition Wizard samengevoegd tot één geheel. Daarna heb ik de schijf met Windows 7 geformatteerd. Hij werkt nu perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan