Formulier in Word - Tekst na invulveld niet laten verschuiven / max. aantal karakters

Glenn11

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
38
Hi,

Ik heb een mooi formulier in PDF gemaakt, maar ik heb datzelfde in Word nodig.

Een conversie geeft toch wat problemen en heb ik dus handmatig wat elementen toegevoegd.

Nu wil ik een invulveld tekst toevoegen, maar de tekst die daarachter komt wil ik niet laten verschuiven. Ik weet niet of dit in te stellen is? Of dat een workaround het instellen van max. aantal karakters is.

Echter heb ik geprobeerd om via 'Oude Formulieren' Tekstvak toe te voegen. In dit element heb je de mogelijkheid om een max. lengte in te voeren. Al voer ik er '1' in dan kan ik blijven typen...

Weten jullie raad?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Testdocument formulier Word.docx
    19,3 KB · Weergaven: 1
Die had je zelf al, want je hebt precies het juiste gedaan. Alleen ben je één ding, de belangrijkste stap, vergeten waardoor het niet werkt. En die stap is heel simpel: je hebt het document niet beveiligd. En dan werkt het niet. Je kunt het tekstvak dan wel selecteren, maar zodra je gaat typen overschijf je het. Daarmee verdwijnt het tektsvak, en dus ook de instellingen die je er aan hebt gehangen.
Probeer maar :).
 
En, om te laten zien dat je met de 'oude' formulier objecten zoveel meer kan doen dan met de nieuwe, hier een voorbeeldje waarmee je de selectievakjes kunt gebruiken alsof het keuzerondjes zijn. In jouw voorbeeld zit een typische Ja/Nee vraag, waarop je m.i. maar één antwoord zou mogen invullen. Zeker niet allebei :).
 

Bijlagen

  • Testdocument formulier Word.docm
    27,2 KB · Weergaven: 2
Die had je zelf al, want je hebt precies het juiste gedaan. Alleen ben je één ding, de belangrijkste stap, vergeten waardoor het niet werkt. En die stap is heel simpel: je hebt het document niet beveiligd. En dan werkt het niet. Je kunt het tekstvak dan wel selecteren, maar zodra je gaat typen overschijf je het. Daarmee verdwijnt het tektsvak, en dus ook de instellingen die je er aan hebt gehangen.
Probeer maar :).
Ik zie het, dankjewel! Echter waar beveilig jij hem? Ik he al bij Ontwikkelaar- Bewerking beperken. En ook Ontwikkelaar - Macrobeveiliging. Maar dat helpt niet.

Als ik hem opsla als .docm wel. Maar weet niet of dat dan de bedoeling is?
 
Er zit een macro in mijn document, vandaar dat het een docm bestand is. Wil je die versie gebruiken i.v.m. de checkboxen, dan moet jij de jouwe ook als docm opslaan, inclusief uiteraard de macro die in mijn document zit.
Verder zit de beveiliging waar jij hem ook zoekt, dus je hebt 'm al gevonden :). Wellicht gebruik je (nog) niet de juiste instelling.

Formulier beveiligen.jpg

En dan uiteraard op <Ja, afdwingen van beveiliging starten> klikken. Mijn document is beveiligd, anders werken de tekstvakken niet, maar zonder wachtwoord. Dus als je op <Beveiliging stoppen> klikt in mijn document, is het document weer te bewerken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan