Opgelost Foto's op telefoon zijn door elkaar bij overdracht

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi Allemaal,

Ik heb mijn de data van mijn "oude" telefoon ( Samsung) naar de nieuwe Samsung overgebracht.
Maar nu staan er een paar honderd foto's van de afgelopen jaren door elkaar.

Is er 'n manier om deze weer in volgorde van tijd/dagen te zetten ?
Mijn dank is groot...;)

Je kan ze toch gewoon sorteren op datum?

Op het moment van verplaatsen ,dat wordt de nieuwe datum.
Heb je je oude toestel nog dan kan je galerij synchroniseren met onedrive of van Mijn bestanden kopiëren/verplaatsen naar onedrive.
Je bepaalt zelf de volgorde en aantallen per keer en op je nieuwe toestel doe het tegenovergestelde

Dat zou wel heel vreemd zijn. Ik neem aan dat die foto's metadata bevatten en deze op een nieuwe telefoon ook met een app verwerkt kunnen worden.

Hoi Mannen super bedankt voor alle info..

In " Foto's " staan ze wel goed ...maar in " Galerij " staat door elkaar.

Aar : Je kan ze toch gewoon sorteren op datum? ( Ik zou niet weten hoe..)

Senso : Sorteren foto's. ( Ik kan hier geen overeenkomst vinden met mijn Samsung A55:confused:)

Jdex : helaas kan ik dit niet volgen ( sorry)

Het probleem zou toch op te lossen moeten zijn...helaas ik weet het niet...
Misschien zijn er nog andere mogelijkheden ???

Samsung A55 zal wel 'speelgoed' zijn. Koop een echte telefoon!

Ik denk toch dat je het moet zoeken in de de door @jdex aangedragen oplossing in post #4, je maakt gebruik van een tussenoplossing genaamd 'Onedrive'

Heb je toevallig de optie om (gemaakte) foto's automatisch te back-uppen uitgeschakeld ?
Maak je geen gebruik van GoogleDrive?

Hoi Whitey bedankt voor je inbreng...Ik zal de post van @jdex nog eens goed lezen.
Het leek voor mij iets te ingewikkeld, maar ik zal dan toch gaan kijken of ik er uit kan komen...😥
Dank je wel...
ps.
-Heb je toevallig de optie om (gemaakte) foto's automatisch te back-uppen uitgeschakeld ?
ja dat had ik...
-Maak je geen gebruik van GoogleDrive?
Ik maak wel gebruik van Google drive

Voor een Samsung gebruiker is het handiger om Onedrive te gebruiken, normaal gesproken is alleen maar 5 gb gratis. Wanneer een nieuwe Samsung gekoppeld wordt met Onedrive dan krijgt de gebruiker tijdelijk 100 gb gratis.
Samsung Galerij en Notes synchroniseren alleen met Onedrive en niet met Google drive.

Onedrive >microsoft account aanmaken.
Samsung account aanmaken en Samsung apparaat registreren

Onedrive en Samsung account koppelen > Instellingen >type in zoekvak > Onedrive
In Galerij >Instellingen >Synchroniseren met Onedrive > Aan.
Op deze manier wordt alles automatisch in Onedrive opgeslagen .

Handmatig overzetten kan via Mijn bestanden.
In app "Mijn bestanden" kan je alles verplaatsen bv van afbeeldingen naar onedrive/Google drive of downloads naar sd

Hoi jdex,

Wat een service van je om het zo even voor mij op te schrijven, heel fijn dat je dat gedaan hebt.
Ik wilde naar aanleiding van Whitey ( hier boven ) er al aan gaan beginnen maar ik moest me zelf wel even aansporen . (lol)
Ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag en laat het jou / jullie weten.
nogmaals super bedankt. ;-)

Hoi jdex,

Ik ben er nu mee bezig...moet er wel even inkomen waar alles zit.
Ik heb :
Onedrive en Samsung account gekoppeld, maar hij geeft Dik in het Rood "De cloudopslag is vol " maar er helemaal niks in . Totaal gebruikt <0.1GB/5GB
Ik kan wel bij kopen na 6 maanden (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan