Fritzbox (xs4all) en VOIP (tiptel IP286

Status
Niet open voor verdere reacties.

krekel326

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2012
Ik heb een abonnement bij XS4ALL, internet en bellen. Mijn modem / router is een Fritzbox 7360.

Op de Fritzbox heb ik 3 DECT toestellen (Siemens) aangesloten als DECT toestel en die werken prima, kunnen ook onderling doorverbinden.

Ik heb ook een Tiptel IP286 toestel. Een account (1) aangemaakt die via sip.xs4all.nl naar buiten kan bellen en telefoon kan ontvangen. Werkt ook. Ik wil een tweede account (2) aanmaken die via de fritzbox werkt om ook gesprekken door te kunnen verbinden met de DECT toestellen, of via de DECT toestellen naar de Tiptel. Ik krijg dit met geen mogelijkheid aan de praat.

iemand een tip hoe ik in ieder geval kan doorverbinden met de toestellen onderling?

Groet,

Jaap

Je moet via je interne nummers (toestel 620 en hoger) de andere toestellen kunnen bellen. Wat je nog in de weg kan zitten zijn dialin rules in de tiptel. Hierdoor kan het zijn dat je een '#' of bijv. '0' voor het toestelnummer moet kiezen.

Volgens mij ondersteund de Fritzbox maar 1 simultane lijn (niet 100% zeker). Dus uitbellen en via een andere lijn terug naar je Dect gaat niet lukken.

Via mijn dect toestellen kan ik intern bellen, die nummers beginnen bij **610, **611 etc. Mijn Tiptel zit op 620, via de tiptel kan ik niet doorverbinden naar de dect toestellen, dat is wat ik aan de praat probeer te krijgen..

Duidelijk. Ik ken de Tiptel toestellen niet, maar bij de Linksys toestellen heb ik ook een dergelijk probleem. In de toestellen is dan iets voorgeprogrammeerd hoe om te gaan met de speciale tekens zoals * en #. Dit zit meestal ergens bij iets als 'dialing rules'. Deze gaan namelijk voor eventuele afhandeling door Fritzbox. Je zou eens kunnen testen door een softphone (bijv. x-lite) op je pc te zetten en te proberen of je langs die weg wel Dect kunt bereiken.

Probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb nu voor een andere oplossing gekozen en dat is een account bij Voys.nl. Lage maandlasten en alles werkt perfect. Zakelijk gezien een betere oplossing...

Dank voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan