Geen Blaster wel een virus, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Mijn pc sluit steeds automatisch af na 1 minuut als ik het internet opga (er staat iets met RPC?) en mijn virusscanner heeft het volgende virus gevonden:

Worm/Lovsan.A (mslaugh.exe)

Ik dacht eerst Blaster maar er staat geen msblast.exe op mijn pc, weet er iemand raad?

Alvast bedankt!

Toch zijn dit de kenmerken van het blastervirus.

Hier staan de beveiligingspatch en de fixblast http://home.wanadoo.nl/j-pv.haastert/overig/blaster.html

Als je niet lang genoeg op internet kunt om alles te downloaden, ga dan naar start, uitvoeren en type daar

shutdown -a (let op de spatie na shutdown)

Dan schakelt de pc niet uit.

Laatst bewerkt:
??????????

Ik wilde dat stappenplan al uitvoeren maar hoe kan ik het proces van msblast.exe beeindigen als dat er niet staat? En als ik zoek in mijn pc vindt ie ook niks!

Ben ook wel eens tegengekomen dat msblast er niet tussen stond terwijl het systeem wel geinfecteerd was.

Dus gewoon de stappen volgen en kijken of het opgelost is

Dus al die dingen niet verwijderen en ook niks in het register aanpassen? Eigenlijk alleen de patch installeren?

Laatst bewerkt:
Is zeker het Blaster virus. Ik heb net mijn vaders PC weer op orde. Het schijnt dat het virus de laaste tijd weer wat actiever is want ook een kennis van mij was er mee besmet.

Meestal is het voldoende om de fixblast te draaien en de beveiligingspatch. Dan ben je van het virus af. Staan ook in mijn link.

Zelf vind ik het stappenplan van Steve erg uitgebreid. Ik doe altijd deze 2 dingen en hoor de mensen nooit meer dat ze nog problemen hebben met Blaster.

Het virus zit meestal in je restore map. Scan je die wel mee.

Geplaatst door Wim1960
Het virus zit meestal in je restore map. Scan je die wel mee.

Ik kom het virus bijna altijd tegen NA een SCHONE installatie, omdat de beveiligingpatch dan nog niet gedraaid is. (Als mensen dus ZELF XP hebben geinstalleerd dus, ikzelf draai altijd eerst de patch na de installatie:D )

Op een bestaande installatie wordt ook aangeraden om eerst systeemherstel uit te schakelen en op nieuw op te starten zodat ze inderdaad niet in de herstelpunten blijven staan.

Ik krijg de volgen de melding: W32.Blaster.Worm has not been found, wat nu?

Dit hieronder allemaal gedaan?

Eerst dit stappenplan uitvoeren:
· Systeemherstel uitschakelen (bij de eigenschappen van Deze Computer)
· CTRL ALT DEL en het proces "MSBLAST.exe" afsluiten
· Start>zoeken en zoeken naar "msblast.exe". Voor je op zoeken klikt moet je nog even op "Geavanceerde opties" klikken en "zoeken in verborgen bestanden en mappen" aanvinken. Vervolgens delete je al de gevonden bestanden (meestal 3 bestanden, msblast.exe in System32, een pif-bestand en een bestand in de system restore-map) door Shift + DEL te vormen.
· De opstartverwijzing naar MSBLAST.exe verwijderen. Dit moet je in het register doen, het is echter niet bijster moeilijk. Start>uitvoeren en typ in 'regedit'. Door op de plusjes naast een "map" te klikken navigeer je naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion. Klik nogmaals op het plusje naast CurrentVersion en je ziet het mapje Run staan. Daar klik je op. Aan de rechterkant zie je iets staan als "Windows update" en ernaast "msblast.exe". Klik op die regel, druk op DEL en sluit regedit.
· Virusscanner updaten en je hele systeem scannen <-- belangrijk.
· De patch installeren, zie hierboven en je PC opnieuw opstarten
· Last but not least: een firewall installeren!

Ik heb nu ook de patch gedraaid en ga de modem er weer aanhangen (heb hem nu aan mijn laptop ben zo weer online)

Sorry voor de late reactie, tot zover nog geen rare meldingen!! Bedankt voor alle tips!!!

Tot zover nog geen rare meldingen!! Bedankt voor alle tips!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan