Geen e-mail ontvangen, maar wel verzenden...windows mail vista..HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sannn

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Hallo!
Ik heb Vista. En heb sindskort mijn email van upc geinstalleerd in dat standaard windows mail.
Pop en smtp server staan gewoon goed in eigenschappen.
Ik kan wel e-mail verzenden, maar niet ontvangen.
Wat wel vreemd is , is dat ik vanaf mijn hotmail account mails naar windows mail verstuur, die wél ontvang.
Maar familie heeft mij gemaild maar die heb ik tot op heden nog niet ontvangen..
HELP! hoe kan dit?
Alvast bedankt voor de hulp

Laatst bewerkt:
Hoi!
de pop3 en smtp staan goed ingesteld dat zie ik bij de eigenschappen van het account.
ik weet alleen niet wat je bedoeld met 110 en 25..

maar pop3.upcmail.nl
en smtp.upcmail.nl

staan er goed in..

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan moet je ook nog de juiste poorten instellen, zoals hierboven aangegeven. Bij de accountinstellingen moet je deze invullen.

bij emailaccount ben ik naar eigenschappen gegaan en bij geavanceerd staat:
poortnummers van de server.
en daar staat al 25 en 110..
dus lijkt mij dat dit goed is??:confused:

Je geeft aan dat je via hotmail WEL gewoon ontvangt.
Dit houdt automatisch in dat je smtp en pop3 instellingen goed zijn.

Hele stomme vraag, maar klopt het e-mailadres.
Bij een overstap veranderd deze ook.
Neem a.janssen@hetnet.nl dit word dan a.janssen@upc.nl ook veranderen de smtp en pop3 van pop3.hetnet.nl en smtp.hetnet.nl NAAR pop3.upcmail.nl en smtp.upcmail.nl.
Uiteraard moet je ook je meegeleverde gebruikersnaam en het wachtwoord invoeren, dit voor de toegang van de mailserver van upc.

Check dat even!!

Laatst bewerkt:
de gebruikersnaam en wachtwoord staan goed!
ik heb het even gechecked!

Alleen heb zie ik dit staan bij:

Extra>Account> dan klik ik op mijn account> dan bij algemeen staat dit rijtje:

Typ de naam waarmee u naar deze servers wil verwijzen.
Bijvoorbeeld: Werk of Windows Mail.
dan staat er in: pop3.upcmail.nl

Dan gebruikersgegevens:
NAam: San
Organisatie: (dat staat leeg)
emailadres: (daar staat mijn email, ik weet niet of je het mag vermelden)
Antwoordadres: (dat staat ook leeg)

en dan staat aangevinkt: account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie.

Misschien zit hier ergens een fout? ik weet het ook niet, ik ben echt een leek wat dit betreft hoor!
MAar eens zal het opgelost zijn hopelijk met jullie hulp!!

Een oplossing gaan we sowieso verzinnen ;)

Even denken, ik zou bij antwoordadres ook even je eigen e-mail invullen.
Ik gebruik op mijn laptop en pc helaas windows live mail, die direct in verbinding staat met mijn hotmail account en heb dus even geen overzicht in de windows e-mail client.

Ik zal even kijken of ik bij iemand anders even een kijkje kan nemen in het programma, dan check ik even hoe alles moet staan en laat dit even weten.
Hopelijk komen we er op die manier achter wat er niet goed staat OF niet werkt.

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het probleem hierboven al opgelost?

Hallo forummers....even een vraag. Is bovengenoemd probleem al opgelost?

Recent nieuwe laptop met Windows 7 aangeschaft. Email programma (microsoft outlook) maar tot 6 december geldig, dus...windows live mail gedownload. Email account ingesteld en alle gegevens zijn juist ingevoerd.
Helaas....ik kan wel email verzenden via Live Mail, maar niet ontvangen. Het rare is, de ontvangen emails (testbericht aan mezelf) komen wel via outlook binnen.
Kortom, ik kan via Live Mail versturen, maar niet ontvangen. Ik kan bij Outlook ontvangen, maar niet versturen.
Heb inmiddels lange tijd met UPC aan de telefoon gezeten, helaas kunnen zij mij niet helpen met dit probleem. Weet iemand de oplossing?
Hartelijk dank alvast voor het meedenken.
Greetz, Net:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan