Geen verbinding met wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

jody1976

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn wifi repeater.
Het gaat om de Maginon van de Aldi. Heb deze gekocht omdat wij een nogal groot huis hebben en we geen bereik hebben aan de andere kant van ons huis. Deze repeater leek mij ideal, want er staat toch duidelijk makkelijk te installeren en ik ben niet echt een computertechneut :rolleyes:.
Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd, internet oplossingen gevolgd, maar steeds krijg ik geen verbinding. Mijn telefoon en tablet zien de repeater wel, maar er kan geen verbinding gemaakt worden.
Kabel aan de router aansluiten heeft niet gewerkt, kabel aan de computer wil wel, maar daar heb ik maar 1 internetaansluiting dus dan geen internet meer op de computer...
Wie kan mij helpen voordat ik dat ding gefrustreerd in de ton smijt!?

Ik woon in duitsland dus dat is geen probleem. ;-)
Heb dit ook gevolgd maar loop al in het begin vast; hij maakt nl geen verbindung. ....

Dus met de repeater in het stopcontact, als deze ook aan staat, zie je met bv je laptop geen nieuw draadloos netwerk met de naam "Wifi Repeater"?

Ja, dat wel. Maar als ik die aan klik maakt zegt hij; geen verbinding.

Wel eerst de verbinding met je huidige draadloze netwerk verbroken?

Krijg steeds dat IP adres opgehaald wordt, verbinding maken en dan steeds op nieuw. ..

Hoe heb je die waar af gegooid??

En al met een andere laptop/telefoon/tablet geprobeerd?
Want ik lees overal op internet dat dat verbinden probleemloos gaat

Mijn huidige wifi verbinding heb ik eraf gegooid.
Zowel mijn telefoon als tablet verbinden niet..

PC wel, maar daar zit maar 1 aansluiting in. Als ik daar die kabel in doe, heb ik geen internet meer op de PC. .. laptop heb ik niet..

Lijkt me op zich toch geen probleem.
De handleiding van de repeater heb je op papier.

Dus kabel uit pc halen, in repeater stoppen en de handleiding verder volgen.
Als je klaar bent kabel weer in de pc terug

Bedoelde uiteraard de pc met kabel op de repeater aansluiten :(:(

Wat in die handleiding staat dus.....
- pc met kabel met repeater verbinden
- in browser intypen 192.168.10.1
- en zo de stappen volgen van de handleiding, waarvan je zegt dat je ze kan volgen en snapt

Laatst bewerkt:
Eh, ik heb dus geen internet verbinding zegt mijn PC als ik dat nummer in de browser typ.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan