• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie op alfabetisch volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassie1107

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Goeden dag,

ik probeer een dropdown lijst te maken op basis van gegevens die in een tabel staan die automatisch vanuit een extern programma gehaald worden.

het overhalen van de gegevens is geen probleem dat lukt allemaal maar nu wil ik vanuit deze tabel gegevens verwerken op het tweede tabblad dmv een drop down menu. Ook dit is geen probleem alleen staat het niet op alfabetische volgorde en dat maakt het weer lastig in gebruik.

ik heb geprobeerd de tabel op alfabetisch volgorde te zetten maar deze vervalt op moment dat de tabel vernieuwd wordt dan staat alles weer terug zoals het stond. Kan iemand mij hier mee helpen.
bijgevoegd een stukje tabel en dan de gegevens aangepast omdat deze niet volledig gedeeld kunnen worden. het gaat er dan om dat de namen in kolom w verwerkt worden in de dropdown.

Bekijk bijlage tabel.xlsx

mvg
Bassie

Het is mogelijk een gegevenslijst met behulp van formules te sorteren. De gesorteerde lijst kun je vervolgens gebruiken voor een validatielijst.
Het is niet helemaal duidelijk om welke kolom in je tabel het gaat maar stel het gaat om de kolom met voornamen, dan zou je kunnen sorteren zoals in bijlage.

Bijlagen

helemaal super dit is vast de eerste stap. nu wil ik dat dit nog in drop down werkt. kan ik deze formule dan ook gebruiken in de gegevens validatie.
deze komt dan op een nieuw tabblad om de bijbehorende gegevens verder te verwerken.

Deze formule is als zodanig niet bruikbaar in gegevensvalidatie. Je zult de gesorteerde tabel op een apart tabblad moeten maken. Die tabel kan vervolgens als bron dienen voor een validatielijst. Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan