Opgelost Gegevensvalidatie VBA Excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Cate

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2024
Berichten
10
Hoi, ik heb een formulier gemaakt in VBA Excel waarbij ik de klant nu laat aanvinken of hij btw-plichtig is en laat aanvinken of hij een vzw heeft, zo ja, dan moet hij het btwnr ingeven volgens de vorm: BE0000.000.000.

If checkboxbtwplichtig >< "" then
txtBTW.setfocus
else msgbox "Je moet een btwnr ingeven"
if checkboxvzw >< "" then
txtBTW.setfocus
else msgbox "Je moet een btwnr ingeven"
end if
end if

txtBTW = "BE"####"."###"."###
 

Bijlagen

  • Oefeningen 5 (1).xlsm
    41 KB · Weergaven: 2
Als je maar één option button hebt kun je die alleen "aan" zetten en niet meer "uit". Option buttons gebruik je om een keuze te maken uit een (zeer) beperkt aantal opties. Voor de BTW moet je dus een checkbox gebruiken, net als bij VZW.
Kijk hier eens naar:
 

Bijlagen

  • Oefeningen 5 AH.xlsm
    46 KB · Weergaven: 4
Als je maar één option button hebt kun je die alleen "aan" zetten en niet meer "uit". Option buttons gebruik je om een keuze te maken uit een (zeer) beperkt aantal opties. Voor de BTW moet je dus een checkbox gebruiken, net als bij VZW.
Kijk hier eens naar:
Is al beter, maar hij zou enkel naar een btwnr mogen vragen als één van de checkboxen is aangevinkt. Zijn ze aangevinkt zet hij ja in de kolom voor btwplichtig en of vzw. Anders moet er geen btwnr worden ingevuld. De btwnr moet volgens het formaat BE0000.000.000 dan worden ingevuld en worden weergegeven in het werkblad.

Tips of hulp zeker welkom, vba is niet mijn taal.
 
Zo dan:
 

Bijlagen

  • Oefeningen 6 AH.xlsm
    49,1 KB · Weergaven: 4
Euhm, volledig wat ik wou, dank je! top! wauw. Had ik zelf niet zo gedaan gekregen !
 
Terug
Bovenaan Onderaan