Help!!! Windows Xp Start Niet Op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perono

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
Nou beste mensen...ik heb ene probleem wat hetzelfde is als bij een andere post. Ik doe mijn computer aan ik krijg het Windows XP laadscherm en dan wordt het beeld zwart en gebeurt er niets...daarna restart ie zichzelf en gebeurt hetzelfde verhaal. Nu weet ik niet wat ik moet doen want als ik me computer formatteer ben ik al mijn bestanden kwijt terwijl er zeeer belangrijke files op staan...die ik gewoon niet kan missen. :(

HELP....wat valt hier aan te doen?

mvg,
Perono

Hoi,

Je hebt kans dat je een virus hebt of trojan die aangeeft om tijdens het opstarten weer te rebooten.

Probeer eens in safemode op te starten door op f8 of f12 te drukken bij het opstarten en dan als je wel in safemode opstart.

Msconfig nalopen of er geen vreemde programma's staan in het tabblad opstarten.

Laat me weten of dit helpt :thumb:

ik heb precies het zelfde probleem maar hoe moet ik in mijn msconfig komen als hij niet opstart?

Mijn verhaal:
Plotseling starte mijn pc opnieuw op. Toen hij bij het laadbalkje van Windows home was aangekomen zag ik heel kort ff een blauw schermpje en toen reboote hij zich weer en zo achter elkaar door. Ik dacht van oh, ik zet hem even uit en weer aan dus ik doe dat maar helaas nog steeds het zelfde en wou ie dus nog niet opstarten. Ik heb ook tijdens t opstarten op F8 gedrukt maar in veilige modus en laatst bekende configuratie wil hij ook nog steeds niet opstarten. Onder tussen heb ik windows opnieuw geinstalleerd op een andere harde schijf zodat ik toch bij mijn files kan komen maar het probleem is dat ik niet bij de belangrijkste files kan komen want die zijn beveiligd omdat die opgeslagen stonden in "mijn documenten" en dus onder mijn windows login naam staan. Weet iemand hoe ik windows weer kan laten opstarten of hoe ik wel weer bij mijn beveiligde bestanden kan komen. ps Ik weet wel het wachtwoord nog gewoon maar als ik via mijn nieuw hardeschijf de map met mijn loginnaam van de andere harde schijf wil openen zegt ie dat ie beveiligd is en niet kan worden geopend maar ik kan daar dus niet mijn wachtwoord intypen.

Laat maar horen, ik hoop dat ik deze belangrijke bestanden terug kan krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem, even het windows XP boot scherm en dan reset het systeem weer.
Ik heb inmiddels een andere HDD erin gedaan en Windows 2000 geinstalleerd, maar de partitie van de Windows XP schijf kan niet worden gelezen. Beide schijven zijn/waren NTFS.
Klik ik bij "deze computer" op de XP schijf dan krijg ik een bericht: "De schijf in station C is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?"
De windows XP installatie cd geeft aan dat de partitie onbekend is; dit houdt in niet geformatteerd, beschadigd en/of niet compatible partitie.

Mijn vraag: Is er een programma die de partitie kan herstellen of maken of repareren of fixen????

Alvast bedankt,
Sklch

Master boot virus !!!

Leesvoer

Voor Xp start op met de Xp cd, en kies voor de optie repareren.
Kies bij de reparatie voor fixmbr, hierdoor wordt de Master boot record hersteld.

groetjes speedtouch

Bedankt voor je reactie,

Ik heb fixmbr gestart bij de reparatie console van de xp cd. Ik kreeg een bericht dat een nieuwe MBR geschreven was...
Ik start weer opnieuw op en precies hetzelfde probleem. Ik ben dus nog geen stap verder.... :(

Andere opties??

Hallo
nog een optie is het commando
fixboot
Ik denk dat je dan wel verder kunt

Ik denk niet dat het de Blaster Virus is.
Mijn Windows was up-to-date, alle beveiligingen etc geinstalleerd. Adaware draaide live mee, Norton 2004 aan... Lijkt me sterk.
Ik kom gewoon niet verder dat het bootscherm. Duurt een seconde of 2 en dan reboot hij weer.
Ik denk zelf dat de partitie gewist is door een foute bewerking en er geen redden aan meer is. Ik zie het in ieder geval nog somber in.
Ik wacht nog even af, anders wordt het fdisken en formatteren... dag bestanden :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan