Hoe 4 trust speakers goed te laten werken op windows pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolff95

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2011
Hallo,
Ik had op mijn pc(Windows 7) de Trust 2.1 speaker set SP-3150 aangesloten en dat doet het perfect.(link plaatje:http://www.mycom.nl/Product/Speakers-en-Headset-Speakerset/Trust-21-speaker-set-SP3150/221647)
Er gaat een geluidskabeltje van de 2 kleine naar de grote en die heeft weer een geluidskabeltje naar de pc. Nu kwam ik dit weekend een oude trust speaker tegen die het nog goed doet met mooie bas sound. Een oude trust soundwave 240 3d. Ik heb tot nu toe enkel de linker op het plaatje(die met de aan/uit en regelknoppen) Hopelijk kan ik de ander ook nog vinden.
(link plaatje:http://www.comelsoft.com/images/speakers/soundwave240.htm)
Nu dacht ik laat ik deze er gewoon bij aansluiten en dan klinkt alles nog met wat meer dimensie. Zo makkelijk is het helaas niet. Ik heb aan de achterkant van mijn pc de volgende geluidsuitgangen: Lijningang, Side speaker, Rear speaker, Front speaker en central/bass speaker. Ik had mijn 2.1 speakerset gewoon in de front speaker ingang en dat werkte goed. Vervolgens Wilde ik dus de nieuwe speaker aansluiten, ik stopte hem in central/bass maar toen kwam er geen mooi bass uit mijn 2.1 speakerset, enkel de kleintjes deden nog wat. Ik besloot de 2.1 bass speaker in de central/bass te doen, de kleintjes in de front speaker uitgang en de nieuwe (oude) soundwave deed ik in de zijluidspreker uitgang. Ik ben tot deze configuratie gekomen via windows configuratiescherm, geluid, luidsprekers, configureren. Als ik het testte door op het scherm de speakers aan te klikken klopte alles. Maar zodra ik mijn itunes of mediaplayer open hoor ik alleen geluid door de 2 kleine speakers van de 2.1 set! (volume wijzigen op de speakers helpt niet) Ik heb mijn pc al opnieuw opgestart in de hoop dat het nog niet was gerefreshed. Maar dat is dus niet het geval. Graag zou ik ook bass horen door mijn oude soundwave maar ik weet niet of er een splitsings kabeltje is voor de bass speaker uitgang. Ik kan er wel mee leven als de pc de soundwave als zijspeaker gebruikt. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, ik ben namelijk niet zo erg thuis in de technische gebieden van pc's en geluid.
EDIT:
Ik weet niet of het uit maakt maar de Trust 2.1 Bas speaker is ook nog met een usb aan de computer aangesloten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan