• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik "alleen lezen" uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mywings

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
'k Blijf bezig met werkbladen steeds opnieuw op te slaan, omdat het bij elke nieuwe opening opeens beveiligd is tegen bewerken of een "alleen lezen" bestand geworden. Word er erg moe van en ben in staat te stoppen met werken in Excel. Bij eigenschappen in de verkenner staat het vakje niet aangevinkt. Wie weet hoe ik van deze ergerlijke eigenschap in Excel voorgoed afkom? Alvast mijn dank.

PS: Ondertussen heb ik ook een hele lijst van alle opgeslagen bestanden bij opening wat tevens zeer hinderlijk is.

Welke versie van Excel gebruik je?
Wat is precies de melding die je krijgt als je een bestand probeert te wijzigen?
Zijn de bestanden gemaakt met een eerdere versie van Excel?

oplossing

ik heb het niet getest maar zo moet het werken:

1. ga naar het bestand (niet openen)
2. rechtermuisklik en klik op eigenschappen
3. er staat dan ergens in de tabbladen alleen-lezen vink dat uit

Hokje staat niet aangevinkt bij eigenschappen "alleen lezen"; kan ik dus ook niet weghalen. Ik gebruik Office 2007.

Zijn die bestanden origineel met Office 2003 gemaakt en staat er nu, als je zo'n bestand in Excel open hebt, het woord "Compatibiliteitsmodus"?

???

Die bestanden zijn met Office 2007 gemaakt voor zover ik weet maar...ik zie dat woord niet staan, waar zou ik het moeten zien?

Als ze origineel met 2007 zijn gemaakt zul je dat woord niet zien. Anders staat het midden in de titelbalk van Excel.

Dat zei ik, als de bestanden origineel in Office 2007 zijn gemaakt zul je dat woord niet zien. Het sluit wat dat betreft een oorzaak voor je prbleem uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan