hoe kan ik weer een 'e' met een streepje doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

animalforever

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Normaal had ik altijd, dat als ik eerst ' en dan e typte, dat er zo een streepje op de e kwam te staan. Hetzelfde geldt voor bijv. eerst " en dan een e, zodat er een umlaut boven staat.

Op de een of andere manier heb ik deze optie, dat hij het automatisch doet uitgezet, en nu moet ik dus eerst naar Word en dan de 'e' met het streepje kopieren en die vervolgens ergens anders plakken, omdat ik het niet meer kan typen.

Wie weet hoe ik dit terugzet zodat ik weer normaal kan typen?

Bij MSN Messenger doet hij het trouwens wel, maar bij bijv forums op het internet niet.

Welk besturingssysteem? Lijkt me namelijk aan de toetsenbordindeling te liggen die je op dat moment (misschien onbewust) gebruikt.

Vermeld ook of je in België woont of in Nederland.

Tijs.

Ik woon in Nederland, maar ik weet niet waar ik de naam van mijn Besturingssysteem kan vinden? (ik ben niet zo goed met de computer, sorry!)

Dat zie je gauw genoeg als je de pc aanzet.... Microsof geeft een stevige melding van het besturingssysteem. In ieder geval: in het Configuratiescherm heb je de optie Toetsenbord, en Landinstellingen, en daar moet je de Toetsenbordtaal op VS-Internationaal zetten.

CTRL en SHIFT

Druk eens gelijktijdig de toetsen CTRL en SHIFT in.

Helpt helaas niet..

Ik gebruik trouwens Windows Vista, op een laptop van Acer

hier staat mn toetsen bord nu op:
Nederlands (Nederlands) - VS (internationaal)

Laatst bewerkt:
Verwijder eens alle toetsenborden in Windows behalve Verenigde staten (internationaal) in alle invoertalen:
Ga naar Configuratiescherm -> Toetsenborden of andere invoermethoden wijzigen -> tabblad Toetsenbord en Talen in het geopende Landinstellingen -> knop Toetsenborden wijzigen...
Daar staat nu als standaardinvoertaal de combinatie (zie jouw vorige posting):
Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)

Zorg ervoor dat in alle invoertalen in het vak "Geïnstalleerde services" het Verenigde Staten (internationaal) toetsenbord beschikbaar komt als die er nog niet staat. Verwijder daarna alle toetsenborden die niet Verenigde Staten (internationaal) zijn, zoals Nederlands en Verenigde staten (dus die zónder "(internationaal)" er achter).

Herstart je pc. Lijkt mij dat het dan niet meer fout zou kunnen/mogen gaan.

Zie bijlagen, waarin ik het stap voor stap laat zien op mijn Vista computer:
a. Huidige situatie: Verenigde Staten toetsenbord in Engels en Nederlands toetsenbord in Nederlands aanwezig.
[Verenigde Staten (internationaal) al in Nederlands aanwezig.]
b. Toevoegen van toetsenbord Verenigde Staten (internationaal) in Engels
c. Verwijderen van toetsenbord Verenigde Staten in Engels
d. Verwijderen van toetsenbord Nederlands in Nederlands
e. Situatie na afloop: Alleen nog toetsenbord Verenigde Staten (internationaal) aanwezig in beide invoertalen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• vista_toetsenbord1.JPG
    vista_toetsenbord1.JPG
    48,8 KB · Weergaven: 97
  • vista_toetsenbord2.JPG
    vista_toetsenbord2.JPG
    47,3 KB · Weergaven: 71
  • vista_toetsenbord3.JPG
    vista_toetsenbord3.JPG
    51,3 KB · Weergaven: 81
  • vista_toetsenbord4.JPG
    vista_toetsenbord4.JPG
    48,6 KB · Weergaven: 65
  • vista_toetsenbord5.JPG
    vista_toetsenbord5.JPG
    47,7 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Oke heel apart.

Nadat ik die taal heb verwijderd kan ik ineens niks meer, voor alles mis ik een plug-in.
Bij youtube, als ik filmpjes kijk, als ik een online spelletje speel enz.

Het schermpje is dan zwart, en dan zie je grijs omrand 'Missing Plug-in'

Je kan ook nergens op klikken oid, om de plug-in te installeren..

Wie kan mij helpen?

Browser plugins en toetsenborden hebben niets met elkaar te maken. Zet dus deze vraag weer terug op opgelost, en daarna een vraag aanmaken in de sectie van je browser (hier voor Internet Explorer, hier voor Firefox/Opera).

Vermeld daar dan ook bij welke webpagina's je bedoelt (voor die spelletjes).

Overigens vermoed ik dat de Flash(-player) software nu niet meer werkt en dat je die opnieuw moet installeren, maar er kunnen nog meer oorzaken zijn. Laat dat maar onderzoeken in de juiste subsectie van het forum als herinstallatie van Adobe Flash (download-link: hier) geen oplossing biedt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan