Hoe maak je een afbeelding passend voor een omslagfoto Facebook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hoe maak je een afbeelding passend voor een omslagfoto op Facebook?

Volgens diverse informatie op internet, o.a. hier moet ik de pixelbreedte x hoogte maken op 850x315.
Als ik dat gedaan heb en de omslagfoto upload krijg ik de mededeling van Facebook, dat ik een afbeelding moet selecteren, die ten minste 400 pixels breed en ten minste 150 pixels hoog is.
Dus ik snap er niks meer van.

Ik doe dat met MS Office Picture Manager.

klopt helemaal, 851x315 minimaal 400x150, word netjes uitgelegd in de facebook "Help"

Fijn djangaleone, dat je e.e.a. bevestigt. Alleen werkt het niet, zoals ik aangeef in mijn bericht.

je kan het online doen op deze website: http://www.befunky.com/

upload je afbeelding die je als facebook wilt.
dan ga je naar Links het bovenste maantje/zonnetje, daar klik je op en dan zie je onderin daar rechts van Facebook cover staan.

Als je daar dan op klikt maakt deze je afbeelding op de maten voor de FB cover. Upload je foto weer naar je pc en/of zet hem gelijk als achtergrond op de fb.

femke98: dank voor jouw link. Maar het werkt niet goed. De foto wordt zodanig uitgerekt, dat het geen gezicht en onleesbaar is geworden. Daarnaast wordt er gezeurd om verbindingen met mijn eigen Facebook, dat bind ik erg onprettig.

logisch , de omslag moet langwerpig zijn, je originele foto word dus uitgerekt, wil je dit niet zul je eerst wat knip en plakwerk moeten verrichten met b.v. Paint, photoshop.

Inderdaad. Je zult wel een foto moeten hebben die langwerpig is en die dematen aan kan van een fb cover.
Knip en plakwerk kan ook met Gimp.

Dus nee, dat gaat niet werken als je een foto hebt van 800x600 (voorbeeld) want dan wordt je foto uitgerekt.

Zorg er dus voor dat je een foto hebt die groter is dan de maten die FB hanteerd, daarna kan je online die foto op maat maken.
Dat is dus 850x315 en zorg er dan voor dat je foto minimaal groter van 850 en 315 is. Logische eigenlijk.
Verder hoef je online niet de foto gelijk naar je FB te uploaden, je kan ook via Safe, eerst de foto op je pc zelf te downloaden en daarna kan je hem zelf naar FB uploaden.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Je zult wel een foto moeten hebben die langwerpig is en die dematen aan kan van een fb cover.
Knip en plakwerk kan ook met Gimp.

Dus nee, dat gaat niet werken als je een foto hebt van 800x600 (voorbeeld) want dan wordt je foto uitgerekt.

Zorg er dus voor dat je een foto hebt die groter is dan de maten die FB hanteerd, daarna kan je online die foto op maat maken.
Dat is dus 850x315 en zorg er dan voor dat je foto minimaal groter van 850 en 315 is. Logische eigenlijk.
Verder hoef je online niet de foto gelijk naar je FB te uploaden, je kan ook via Safe, eerst de foto op je pc zelf te downloaden en daarna kan je hem zelf naar FB uploaden.

Ik HAD een foto, die groter was dan 850x315! En verkleinen werkte dus niet. Dus, Femke98, je bedoelt het goed, maar jouw oplossingen kloppen niet. Ik vermoed het antwoord van djangoleone wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan