• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

invoerbox voor een formulier

dabber09

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Hallo
Ik heb een tabel gemaakt en wil alleen twee waardes laten invullen.
Dit zou ik graag met een box willen doen en als goed ingevuld dan verder gaan naar volgende niet beveligde cel.
De werknemers hoeven dus alleen de barcode te scannen en dan het aantal dat besteld moet worden.

ngr Henk
voeg bestand toe

Het orgineel was te groot.
Bedoeling is dat de monteur een invoegbox krijgt met twee vragen.
In kolom A moet ingevuld worden het artikelnummer of de Barcode en in Kolom D het aantal.
rest van de cellen heb ik geblokkeerd. en de enter spingt naar Rechts, dus de Kolom A en D zijn invulbaar.
De monteur moet dus een aantal artikelen met de hoeveelheden kunnen ingeven.
Als hij klaar is moet hij op de knop "Opslaan"klikken en dan wordt deze opgeslagen als cobinatie van B1&C1&D1, en dat werkt allemaal.

gr Henk

Bijlagen

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld maar kan je hier iets mee?

Bijlagen

Hallo , Ja dit komt ongeveer overeen wat ik zou willen. Ik heb op blad 2 een aantal artikelen gekopieerd van de orginele file, maar die werken dan niet meer.
en bij opslaan moet de file gevuld worden maar invoegveld moet dan weer open blijven zodat hij meerdere achter elkaar kan invoegen en daarom had ik de andere cellen beveiligd.
Deze melding krijg ik steeds.
1725346494308.png

Bijlagen

Het gaat fout in de Sub t_1_AfterUpdate.
Maak er eens dit van:
Code:
Private Sub t_1_AfterUpdate()
    t_2 = Application.VLookup(t_1, Sheets("Blad2").Range("A2:B35"), 2, 0)
End Sub

Hallo Dit werkt maar bij knop wissen worden tekst en artikelnr gewist maar aantallen niet.
Als ik het blad heb beveilgd kan ik de ingevoerde waardes niet opslaan.
Hoe kan ik dat verhelpen?

Dat kan zo.
Wachtwoord is dabber09

Bijlagen

volgens mij is er iets mis kan hem niet nog eens openen het voorbeeld in jou antwoord.
en als ik hem heb beveiligd krijg ik deze melding

1725351060136.png

Dan gebruik je vast een ander wachtwoord dan in de code staat.

met deze aanpassing slaat hij helemaal geen gevens op.
dus de ingevulde artikelen staan niet in lijst

Dat doet hij wel, maar in de code staat dat hij het moet opslaan in Blad2.
Als dat Blad1 moet zijn dan moet je dat uiteraard aanpassen.
Dus:

Bijlagen

dat werkt maar dan heb ik nog een vraagje als ik op "opslaan"klik en de invoer wordt leeg gemaakt kan dan de cursor dan weer artikel springen de medewerkers niet anders kunnen selecteren en zo achter elkaar de artikelen kan ingeven.
Ik probeer zo min mogelijk fouten te laten maken, wel met jullie hulp

verder heb ik een knop gemaakt met opslaan maar ik wil na het opslaan ook nog de inhoud van de twee kolommen wissen.kolom A en Kolom D ( barocdescannen en aantallen

Sub Opslaan_Project()

Dim savePath As String, saveFile As String

savePath = "G:\Mijn Drive\"

tijd = Now()

saveFile = Sheets(1).Range("b1") & "_" & Sheets(1).Range("c1") & "_" & Date & " " & Format(tijd, "hh") & "." & Format(tijd, "nn") & ".xlsm"

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=savePath & saveFile, _
FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False

MsgBox "Bestand opgeslagen op locatie: " & savePath & saveFile

End Sub

Gebruik NOOIT application.vlookup om opzoekingen te doen in een werkblad. Bij een foute zoekopdracht ga je steeds in Debug mode.
Gebruik in plaats daarvan application.match. Bij een foute zoekopdracht kan je de fout opvangen met de
IsError functie.
Heb al je code wat aangepast naar wat mij aanvaardbaar lijkt.

Bijlagen

Hallo

Ik heb mijn formulier zogoed als klaar maar wil alleen nog het blad beveiligen zodat van verschillende kolommen de formules niet delete kunnen worden.
Maar ik moet wel kunnen blijven invoeren door de knop Invoeren.
Hoe kan ik dat in VBA aanpassen zodat als ik op invoeren klik de bladbeveiliging verdwijnt en na invoeren weer beveiligd.

1728118218093.png

1728118165887.png

Met in het begin van de code bv. Activesheet.unprotect
en aan het einde: Activesheet,protect

Terug
Bovenaan Onderaan