• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Invulblad en overzicht

• Onderwerp starter Onderwerp starter WD40
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

WD40

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2022
Goedemiddag,

Als ik op het invulblad een nummer invul wat eindigt op 10 dan moet dit nummer naar het overzicht tabblad (en de gegevens die er achter staan). Als het nummer eindigt op 00 dan niet. Dit geldt dus ook bij nog niet bestaande nummers.

Heeft er iemand een idee?

Bijlagen

Als alleen de kolommen C of D op werkblad INVUL worden gewijzigd moeten die wijzigingen dan ook naar werkblad Overz?

Hoi AHulpje,

Bedankt voor je reactie.
Nee, dat kan ook niet. Dit hangt altijd aan een project.

Dan nog een kip en ei probleem:
Worden eerst "Naam" en "Wie" ingevuld en daarna pas Projectnummer?

Nee, in principe eerst projectnummer. Jij zal het wel beter weten, maar maakt dat uit?
Ik wil graag als je een projectnummer toevoegt op het invulblad dat eindigt op 10 dat deze dan in het overzicht komt.

Ik ga straks even kijken.
Beide bedankt voor de reactie(s).

@AHulpje, als er dan een fout is gemaakt krijg ik het verkeerde niet meer goed (zie bijgevoegde)
@peter, ik heb te weinig verstand van PQ om hier mee te werken (als de baas opeens iets anders vraagt kan ik het niet aanpassen).
@emields, zie hetzelfde commentaar als ik voor Peter had (ik ben niet bekend met het maken van Userforms)

Ik had gedacht aan een formule zoiets als:
=ALS(INVUL!B3=*10);INVUL!BE;"") maar dat werkt niet.

In ieder geval allen hartstikke bedankt voor de reacties.

Bijlagen

Als je een eenmaal ingevoerd projectnummer dat eindigt op 10 wijzigt zodanig dat het niet meer op 10 eindigt dan wordt dat niet automatisch uit het werkblad Overz verwijderd, dat stond ook niet in je initiële vraag. Die rij zul je met de hand moeten verwijderen.
Een andere mogelijkheid is bij iedere wijziging van het werkblad INVUL
  • het werkblad Overz te legen en opnieuw te vullen
  • of bij iedere wijziging te controleren of de projectnummers op werkblad Overz nog bestaan op werkblad INVUL en zo niet de betreffende rij te verwijderen
  • of met behulp van Application.WorksheetFunction.IsNA(Range("B##")) te controleren op #N/B waarden en de betreffende rij te verwijderen.

Hoi AHulpje,

Bertreffende rijen verwijderen.
Prachtig!!! Ik dacht namelijk aan deleten van de #N/B cellen, maar dan haal je ook de formule weg.
Hier ben ik wel mee geholpen.

Bedankt!!

Vanaf Excel 2021.
Code:
=FILTER(tblInvul;--RECHTS(tblInvul[Project];2)=10)

Nog een.
Code:
=FILTER(tblInvul;REST(tblInvul[Project];100)=10)

Hoi HSV,
Jij ook bedankt voor je reactie.
Deze werken bij niet. Ik krijg een foutmelding (overlopen).
Ik kan de oplossing van AHulpje gebruiken.
Toch bedankt.

Zet de formule maar eens buiten je tabel.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan