ip adres van router vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jotess

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
hallo ik heb een router geinstaleerd dlink op xp systeem maar op het
opgegeven ipadres kan ik geen router vinden hoe kan ik dit ip adres
opsporen, momenteel is hij dus niet beveiligd en kan heel de wijk
surfen op mijn breedband.
iemand raad?
mvg John

In de meeste gevallen is het adres 192.168.1.1 maar kan per merk verschillen, dit staat altijd in je handleiding, of gemakkelijk te vinden op de website van de fabrikant.

In de meeste gevallen is het adres 192.168.1.1 maar kan per merk verschillen, dit staat altijd in je handleiding, of gemakkelijk te vinden op de website van de fabrikant.

dit is het probleem het opgegeven ip adres vind ik niet 192.168.0.1 daar zit hij niet.
mvg John

Wat staat er bij standaard gateway, wanneer je start> uitvoeren> cmd /k ipconfig doet?

Wat bij standaard gateway staat is meestal je router/modem.

Groetjes,
Neleke

Verplaatst naar de Router-sectie. :)

Daar staat het ip adres van mijn server.
Mvg John

ik heb momenteel probleem kunnen oplossen, ik kan wel in mijn router via mijn laptop op het ip adres 192.168.0.1 maar met zowel server als desktop pc (die aan de zelfde router liggen) lukt dit dus niet. begrijpt iemand dit ?
toch allemaal bedankt voor de tips prettig weekend verder. Mvg John

[modedit]Als je nog iets toe te voegen hebt, graag de "aanpassen" knop gebruiken[modedit

Laatst bewerkt door een moderator:
bijkomend probleem

ik heb na het gesukel mijn configuratie veranderd, en ipv mijn internet op mijn server te laten toekomen, en dan naar mijn clients te gaan het internet laten toekomen op mijn router, maar nu zit ik met volgend probleem als ik nu op mijn client mijn outlook open kan hij geen verbinding maken met mijn exchange server "verbinding verbroken" hoe los ik dit op iemand raad?

Mvg John

Het ip adres van je internetverbinding is heel makkelijk te achterhalen door naar *KNIP* te gaan. Voor de nederlands internetproviders vind je hier ook de contact gegevens en link naar de onderhoudspagina...

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Graag oude topics met rust laten, je reageert in topics van meerdere jaren oud. Deze zijn niet actueel meer. Daarbij plaatst je iedere keer hetzelfde. Het lijkt op reclame, daarom de link verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan