Kant en klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
mailto:adres@provider.land?subject=onderwerp.

Ok, dit gaat goed. Maarrrr, hoe zorg ik ervoor dat:
  • Ik een BC in kan vullen?
  • Ik een BCC in kan vullen?
  • Ik een tekst in het bericht in kan vullen?

Die laatste weet ik toevallig:

?subject=onderwerp&body=je tekst hier

(de spaties in de body worden iig door IE automatisch vervangen door %20 (= een spatie).

Die andere zal ik nog wel ff naar zoeken :)...

[edit]

Het is simpelweg ?cc=ik@mij.nl&bcc=ik@mij.nl :D (had ik niet eens voor hoeven zoeken, probeerde eens wat uit :p)

[/edit]

Laatst bewerkt:
mailto:test@test.nl?cc=ik@mij.nl&bcc=ik@mij.nl?subject=onderwerp&body=je tekst hier werkt prima.
Waarom niet toen ik get testte dan:confused: .
Body pakte die eerst niet.

Probeer je de body te halen uit een door een script gemaakte tekst? Als hier onzichtbare brakes in zitten kan het nog wel eens problemen opleveren.
Anders zou ik het niet weten. Typo misschien?

Dan moet je eens kijken wat dat scriptje als "body" precies echo'ed door het gewoon op het beeld te gooien. Zodra er < br > of < p > 's in voorkomen dan weet je dat het eigenlijk daarvoor niet geschikt is.

Misschien zou je kunnen vertellen wat voor script het is, in wat voor taal het is en zelf even hier kunnen posten? Want in dat geval is het misschien handiger als je het met een ingebouwde functie de mail verstuurd in plaats van in een html e-mail link. Dit is namelijk maar een standaard manier en meestal niet echt bedoeld voor dit soort ingewikkelde dingen.

Het hele script ben ik kwijt helaas :(, had alleen nog dat stukje.

Nog een vraag: als ik nou in de body een woord bold wil weergeven moet ik dat < b > typen? Want volgens mij werkt dat niet (of bij jou weer wel? :p)

Geplaatst door XP_PC
[..]
Want volgens mij werkt dat niet (of bij jou weer wel? :p)

Nope, heb het ff geprobeerd maar wat hij doet is het escapen (" = &amp;quot;, < = &amp;lt; enz) en dan komt de code letterlijk er te staan.

Zoals ik al eerder had gezegd is deze amateur methode daar gewoon niet voor geschikt....

Submitted to thread :).

Je post er maar wanneer je hulp nodig hebt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan