Laptop kan geen verbinding maken met netwerk na veranderen wifi-kanaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

royveldman

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
Hallo vrienden.

Sinds mijn vader het wifi-kanaal heeft veranderd naar 12 en ik mijn laptop opnieuw heb gedowngrade naar xp, kan ik niet meer verbinden met het wifi netwerk. Dit probleem had ik eerder ook al toen ik nog Windows 7 had, want dat was een kwestie van de netwerkkaart updaten en de instellingen aanpassen door middel van dat programmatje.
Voor Windows XP is dit programma niet beschikbaar.
Het gaat hier om een RT73 USB Wireless LAN Card.
Kan je in Windows de instellingen aanpassen en hoe?
Of is er een andere oplossing?

Met vriendelijke groet,
Roy Veldman

Zal wel een typefout van je wezen, want er bestaat (zover ik kan zien) geen RT73.
Kijk zelf even op deze downloadpagina voor drivers.

Tijs.

XP? die kent alleen maar kanaal 1 t/m 11. zijn namelijk verouderde drivers die dit veroorzaken. Beste oplossing is ander kanaal kiezen.

@pbakker: Mag ik een link waar dat wordt gemeld/bevestigd? Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord.

@topic-starter: Lijkt me waarschijnlijk dat je niet ondertussen Service Pack 3 hebt geïnstalleerd, en dus Windows niet overweg kan met WPA / WPA2 beveiligde netwerken!
Overigens heb je daar geen last van als je een utility/verbindingenprogramma gebruikt die bij sommige drivers worden bijgeleverd (o.a. die van de Ralinktech site) om verbindingen te maken, dus geen gebruik maakt van de Windows XP eigen Windows Zero Configuration methode.

Tijs.

Heb hier hetzelfde probleem gehad met een xp laptop. Heb alles geprobeerd, zelfs beveiliging uitschakelen hielp niet. Had nog een ouder router, heb die aangekoppeld op kanaal 11, en had direct verbinding. Dus @Tijs, geen link maar ervaring.

Dat zegt me weinig, want USA wifi gaat t/m kanaal 11 , europa tot 13, dus als je een amerikaanse wifi kaart/chip/laptop hebt, dan is het allemaal logisch...

Tijs.

@ Tijs, Ga ik hier niet over discussiëren, doe ermee wat je wilt..

Tot je dienst. Beperkingen m.b.t. kanaalnummers komen m.i. niet vanuit XP/Vista/W7 of waar dan ook maar uit beperkingen van de draadloze chip/-kaart of diens drivers.

Tijs.

Lijkt erop dat het een RT2501 USB apparaat is, dus dat op mijn eerstgegeven link de USB (RT2500USB) driver de goede zou moeten zijn.
Overigens blijven de andere tips ook staan (bijv. die over het updaten met SP3 als alternatief voor het gebruik van de Ralink verbindingstool etc.)

Tijs.

Wat heb je als oplossing gebruikt? De drivers + utility van Ralink of het installeren van SP3?
Zet daarna even de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Kan hij de andere draadloze netwerken wel zien dan? En waar komt die laptop vandaan? (Zoals al gezegd is een USA laptop mogelijk niet in staat om kanaalnummers groter dan 11 te zien).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan