Laptop sluit niet volledig af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HardcoreHelping

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Beste HelpMij gebruikers.

Ik kamp nu al een tijdje met een probleem, zodra ik mijn laptop afsluit, sluit hij niet volledig af.
Zowel de LED van de Wireless blijft branden als de Power LED.
Waardoor ik hem geforceerd moet afsluiten, de fan blijft overigens ook draaien.
Hetzelfde geld voor als ik mijn laptop opnieuw wil opstarten, zodra hij ''afsluit'' blijft het scherm zwart, en dan moet ik hem uit drukken..
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Groet.

Hey, Er zijn verschillende mogelijkheden dus ik stel voor dat je één voor één probeert.

Haal de batterij er uit en houdt de aan knop even ingedrukt. Na een half uur kan je de batterij er weer in doen.

Is er in de BIOS een instelling waarbij de laptop zou moeten koelen na het uitschakelen? "System cooling policy?"

Bekijk in de BIOS de boot volgorde. Onnodige apparaten of stations bovenaan hebben staan kan dit probleem veroorzaken.

Energiebeheer heeft wel eens een conflict met dat van Windows. In de BIOS zijn er vaak meerdere methoden te selecteren. Schakel het hardwarematige energiebeheer daar eens uit.

Is er een update geweest van de BIOS? Dan de vorige versie weer herstellen en niet automatisch drivers en firmware meer downloaden bij Windows Update. Van afzonderlijke drivers kan het automatisch updaten trouwens ook uitgeschakeld worden. Ik heb gelezen over een nieuw geïnstalleerde Nvidia driver die het probleem veroorzaakte. Over een nieuw geflashed BIOS: deze kan standaard (dan ook na een reset) andere instellingen hebben dus daarom het onderstaande over de specifieke instellingen even lezen. Het kan trouwens voorkomen dat de BIOS niet goed geflashed werd, bijvoorbeeld door het af te breken en vervolgens dit resultaat geeft.

Heb je overclocked, zelfs al was het maar tijdelijk. Kijk dan bij de Tweaker instellingen van BIOS of UEFI (soort BIOS setup in Windows) CPU Core ratio surrounded verandert dan mogelijk in "Sync all cores" maar het moet misschien op "Auto" staan. Schakel aan: ClockGen Full Reset en kijk of het dan lukt. Ook zou kunnen: Het geheugen op Manual en de CPU op "Per core" in plaats van "Sync all cores."

Hey, Er zijn verschillende mogelijkheden dus ik stel voor dat je één voor één probeert.

Haal de batterij er uit en houdt de aan knop even ingedrukt. Na een half uur kan je de batterij er weer in doen.

Is er in de BIOS een instelling waarbij de laptop zou moeten koelen na het uitschakelen? "System cooling policy?"

Bekijk in de BIOS de boot volgorde. Onnodige apparaten of stations bovenaan hebben staan kan dit probleem veroorzaken.

Energiebeheer heeft wel eens een conflict met dat van Windows. In de BIOS zijn er vaak meerdere methoden te selecteren. Schakel het hardwarematige energiebeheer daar eens uit.

Is er een update geweest van de BIOS? Dan de vorige versie weer herstellen en niet automatisch drivers en firmware meer downloaden bij Windows Update. Van afzonderlijke drivers kan het automatisch updaten trouwens ook uitgeschakeld worden. Ik heb gelezen over een nieuw geïnstalleerde Nvidia driver die het probleem veroorzaakte. Over een nieuw geflashed BIOS: deze kan standaard (dan ook na een reset) andere instellingen hebben dus daarom het onderstaande over de specifieke instellingen even lezen. Het kan trouwens voorkomen dat de BIOS niet goed geflashed werd, bijvoorbeeld door het af te breken en vervolgens dit resultaat geeft.

Heb je overclocked, zelfs al was het maar tijdelijk. Kijk dan bij de Tweaker instellingen van BIOS of UEFI (soort BIOS setup in Windows) CPU Core ratio surrounded verandert dan mogelijk in "Sync all cores" maar het moet misschien op "Auto" staan. Schakel aan: ClockGen Full Reset en kijk of het dan lukt. Ook zou kunnen: Het geheugen op Manual en de CPU op "Per core" in plaats van "Sync all cores."

Hoi Alfred, ten eerste dank voor je antwoord.
Dat met die batterij gaat niet lukken, die is kapot.
Ik moet dus continu met de lader werken, wat ik als oplossing zou zien kan inderdaad wat met de updates te maken hebben, ik zal me verdiepen in de UEFI.
Het gaat trouwens om een HP Elitebook 8460p met Windows 10 Pro.
Overclocken heb ik nooit gedaan, want het is een laptop voor mijn studie, dus dat is overbodig.

Groet.

Waarom kan je de batterij er niet uithalen om de aan/uit knop ingedrukt te houden, adapter er uit gehaald natuurlijk?

Komt het dan niet door de batterij die stuk is?

Misschien is jou probleem dat je bij de nieuwste Windows versie een nieuw BIOS moet flashen. Daar is wel achter te komen door op de site van de fabrikant jou versienummer te vergelijken met die van HP. Een UEFI BIOS is verweven met het besturingssysteem en op die computers kan je niet zomaar een andere Windows versie zetten. De uitgave opmerkingen geven verdere informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan