Lastige keuze (MSI vs HP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat1984v

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Hallo,

Ik twijfel enorm tussen wat modellen, en ik heb er niet genoeg verstand van om de knoop door te hakken..
Het gaat dan om de HP Pavilion 17-f050nd en de MSI GP70 2PE-257nl
<klik hier voor de vergelijking>

De specs verschillen wat, maar ik weet niet in hoeverre dat belangrijk is. Cijfertjes zeggen ook niet altijd alles. Zeker als ik naar mijn oude/huidige laptop kijk/
Momenteel heb ik een Acer aspire 7720 uit 2008, en van begin af werkt deze niet helemaal lekker, ondanks (destijds) leuke specs.
Nu is hij ontzettend traag, en loopt om het minste geringste warm. (hij schakelt zichzelf uit bij een Youtube filmpje!) Vandaar dat ik hem wil vervangen en beslist geen Acer wil. Ik wil een degelijke computer die toch langer dan 5 jaar wil werken.
Een laptop gebruik ik voor Office, Photoshop en beetje gamen (niet hardcore hoor).

De verschillen:

CPU
HP : i7-4510u 2GHz / MSI : i5-4210h 2.9 GHz
HP lijkt te winnen met de i7, maar volgens CPUboss is het niet veel verschil (No winner declared, Too close to call)
<klik hier voor CPUboss>
Als ik naar onder scroll op CPUboss, dan lijkt de i5 toch qua performance (snelheid) wat beter te scoren.

Dan het geheugen,
3HP : 12 Gb / MSI : 8 Gb
Daar wint de HP met 4 gig. Is dit aanzienlijk? De HP heeft een max van 12 gig, en de msi kan nog eens 8 gig erbij.. Maar ik weet niet of ik ooit ga uitbreiden.

Hardeschijf
HP : 1Tb-5400rpm(hybrid met 8 gig ssd) / MSI : 750Gb-7500rpm
250 gig meer bij de HP is leuk, maar 7500rpm is toch sneller. Hybrid sdd dat soort dingen weet ik niets van. Wint de HP hiermee?

Ik weet wat van computers, maar niet genoeg. Ik hoop dat iemand met me mee wil denken..
Alvast bedankt!

De MSI is over het algemeen de iets betere keuze in het algemeen. maar superveel zal het niet schelen. wel beter netwerk, wireless etc. kleine dingen waarin deze laptop toch wat beter is

Ik ben het met Wampier eens. HP is meer voor minder geld en dat voel je als je een HP in handen hebt :o Ik zou gaan voor de MSI. Zij hebben in de loop der jaren bewezen goede producten af te leveren. In je vergelijking biedt MSI een snellere harddisk en de meest recente Wi-Fi 802.11ac wat de nieuwe norm is. Bij de HP staat trouwens als taal "Frans"? De HP heeft een glanzend scherm, daar moet je van houden.
Suc6 met je keuze.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan