Macbook Air Intel Core i7

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
163
Mijn vraag
...
Volgens het serienummer van mijn Macbook Air is het een Intel Core i7 , maar geeft aan in
"Over deze Mac" 1,3 GHz Dual-Core Intel Core i5.
Onderstaande heb ik gevonden bij Chipmunk op mijn serienummer:

Serial number: C02LL0TRF6T5
Name: MacBook Air 13 inch Core i7 (Mid 2013/Early 2014)
Machine Model: MacBookAir6,2
Family name: A1466
Model Number: BTO
EMC number: 2632
CPU speed: 1.3GHz/1.7GHz

Hoe kan dat??.,en hoe kan ik dit veranderen.
 
Hij is 10 jaar oud, dus terugsturen kan niet meer… 😇
Wat zou je willen wijzigen, i5 vervangen door i7 kan niet, melding wellicht wel, maar wat schiet je ermee op?
 
Jij kunt daar zelf niets aan veranderen.
Ga er maar van uit dat "Over deze Mac" de juiste specificaties aangeeft. Er zit dus een i5 processor in jouw MacBook Air.

Hier vind je de specificaties van jouw MacBook Air: https://support.apple.com/nl-nl/111944

Tijdens de bestelling moest je destijds (10 jaar geleden!) aangeven hoeveel opslag jij wilde (128 of 256 of 512 GB) en welke processor (een i5 of een i7).
 
Ik heb een Mac Air die een paar maanden ouder is maar verder dezelfde specs laat zien als bij jou, maar bij mij geeft Chipmunk dezelfde info als het hardware overzicht van de Mac zelf. Dus ofwel er zit een foutje in de Chipmunk database, ofwel heb je tóch een i7. Maar dat zou dan toch zeker ook op je factuur hebben moeten staan.
 
En dat is allemaal wetenschappelijk verantwoord en technisch correcte informatie. Zo lust ik er nog wel een paar…
 
Terug
Bovenaan Onderaan