• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro kopieren naar nieuw workbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Berichten
295
Ik heb een Excel file met 2 sheets.
*Op sheet2 (Insert Picture) staat en macroknop waarmee je een JPG foto kan invoegen. De code van deze macroknop staat in de sheet en niet in een module.
*Op sheet1 (Data) staat een macroknop die sheet 2 kopieerd en opent in een nieuw workbook.

Ik klik eerst op de macroknop in het tabblad Data (Kopier Tabblad "Insert Picture" naar een nieuw workbook), sheet "Insert Picture"wordt nu gekopieerd en geopend in een nieuw workbook.
Ik sluit nu mijn orginele excel file met de 2 sheets.
Nu klik ik op de macroknop "Foto Invoegen" en nu gaat de andere excel file ook weer open!!! Deze macroknop is dus nog gelinkt naar die andere sheet, terwijl de code toch mee is gekopieerd!!!

Hoe kan ik het zo doen dat die eerste Excel file niet meer open gaat en dat de macroknop gewoon de code pakt van zijn eigen file??

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd
 

Bijlagen

  • test.zip
    9,2 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Maak gebruik van de werkbalk Werkset Besturingselementen (Control Toolbox) om een opdrachtknop op je werkblad te plaatsen ipv via de werkbalk Formulieren (Forms). De code die hieraan gekoppeld is staat altijd in het werkblad waarop de opdrachtknop staat en kan dus niet verwijzen naar een ander document.
 

Bijlagen

  • test.zip
    9,2 KB · Weergaven: 52
Dit had ik in eerste instantie ook gedaan , maar dan werkt het niet, krijg een foutmelding. Het moet werken op Win NT.
Zie ook Plaatje invoegen met macro tabblad 2 v.a. de 4de sectie.

ps: Ingrid, ik heb deze reactie ook in de nieuwsgroep gezet, dat ben jij toch ook????
 
Excel 97 heeft er blijkbaar een probleem mee dat de knop geactiveerd is en wil de afbeelding dus op de knop proberen te zetten. Door de eigenschap TakeFocusOnClick op False te zetten is (bij mij althans) het probleem opgelost.

ps: je ps klopt.
 

Bijlagen

  • test.zip
    10 KB · Weergaven: 52
Yes....

Bij mij werkt dit nu ook. Ik heb Office 2000.
Ik zal dit vanmiddag op mijn werk testen, het hoort n.l. ook te werken op Win NT.
Ik laat wel iets weten.

Thanx so far

Jhon
 
Helaas.....

Ik ben het nu even op het werk aan het proberen (NT Excel 97-SR2).
* Als in in de orginele file (test2 - tabblad " Insert Picture" ) op de knop Foto Invoegen klik dan werkt dit goed.

* Als ik in de orginele file in het tabblad "Data" op de macroknop klik, dan wordt de nieuwe sheet gemaakt, en klik dan op de knop "Foto Invoegen" dan gebeurt er niets. Maar de fout zit in de code. Het vetgedrukte deel wordt bij mij geel aangegeven.

ScreenUpdating = False
fileToOpen = Application _
.GetOpenFilename("JPEG-Afbeelding (*.jpg), *.jpg")
If fileToOpen <> False Then ActiveSheet.Pictures.Insert(fileToOpen).Select
 
In het vorige document had ik de knop hernoemd, wat blijkbaar niet blijft behouden wanneer je het werkblad kopieert. Ik heb de knop nu terug de standaard naam gegeven, en bij mij werkt het nu in Excel 97 (wel op Win Me, maar ik denk niet dat het met de Windows-versie te maken heeft).
 

Bijlagen

  • test.zip
    9,3 KB · Weergaven: 49
Yes, het werkt.

Het werkt nu goed op NT. Blijkbaar heeft het dan toch aan de naam gelegen.

Mijn dank is groot.

Jhon
 
Yes, het werkt.

Het werkt nu goed op NT. Blijkbaar heeft het dan toch aan de naam gelegen.

Mijn dank is groot.

Jhon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan