McAfee en/of Firewall vertraagd MS Access applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders69

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2018
Sinds gisteren draait een MS Access applicatie opeens traag. Ik heb dezelfde situatie op twee werkstations draaien en bij mij gaat het snel. Data is opgeslagen bij een datacenter en betreft een Sql Server database.
Klant heeft McAfee draaien en we hebben geprobeerd deze uit te schakelen en ook onderzocht of ik ergens de applicatie kan instellen deze niet in te scannen maar kan nergens vinden hoe ik dit kan doen. Ooit iets meegemaakt en bleek de firewall die de boel vertraagde maar kan ook daar niets over vinden.
Wie weet hoe je dit kan oplossen?

1. Open je McAfee app.
  2. Klik in het linkermenu op het tabblad Mijn bescherming.
  3. Klik onder Apparaat op Scannen in realtime.
  4. Klik onder Uitgesloten bestanden op Bestand toevoegen:
  5. Blader naar en selecteer het bestand dat u wilt uitsluiten van het scannen.
  6. Herhaal deze stappen om meerdere bestanden uit te sluiten.

Tijdens dit gedeelte kunt u tijdens deze sectie de procedure vinden om de apps via een firewall toe te staan.

1. Allereerst moet u het navigatiecentrum openen” in uw McAfee-toepassing en vervolgens op de firewall tikken.
  2. Hierna moet u de internetverbindingen voor de programma's kiezen en vervolgens op de optie "Toevoegen" tikken.
  3. Nu moet je de optie "Bladeren" gebruiken om het uitvoerbare bestand van een app te kiezen.
  4. U moet de keuze kiezen die is gelabeld als "Inkomend en uitgaand" om toestemming te bieden voor volledige toegang via de firewall.
  5. Uiteindelijk hoeft u alleen maar te klikken op de keuze “Opslaan” om toestemming te geven aan het apparaat.
  6. Vergeet niet dat om te voorkomen dat het apparaat de risico-georiënteerde domeinen aansluit, u eenvoudig verwijst naar het instellen van de Net Guard-functie van McAfee op "Aan" voordat u op de optie "Opslaan" tikt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan