Medion RADEON X740XL maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbombastic

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
Ik heb een Medion MD 8386. Specs:

- Intel Pentium® 4 Processor 640 3.2 GHz, 2MB L2 Cache, 800 MHz FSB
- 1.024 MB RAM DDR 400 MHz
- Medion RADEON™ X740XL 128MB
- 2x WESTERN DIGITAL 160 GB 8MB Cache 7200 U/Min. S-ATA 150 Interface
- Win XP Home

Het probleem is dat de videokaart na verloop van tijd (+/- 2 maanden) veel lawaai gaat maken. Dit jaar is de videokaart al een keer of 3 vervangen door Medion. Met een nieuwe videokaart is de pc weer stil, maar na een maand of 2 dus weer veel lawaai. Ligt dit nou aan de fan op de videokaart of is er wat anders mis met de pc? In geval van het eerste zou ik misschien een andere fan op de videokaart moeten laten zetten.

Hieronder mss nog wat nuttige info
speedfan.png

Heb hetzelfde gehad met een videokaart, kreunen / piepen / krassen. (Geen Medion systeem maar een Gateway2000 systeem) Videokaart 2x vervangen en toen kwam er een monteur die een betere oplossing had voor de videokaart : idd. fannetje vervangen (kostte geloof ik een paar kwartjes) Maar ja, elke videokaart is theoretisch anders / andere koeling / soort fan.

Laatst bewerkt:
Is het de koeler van je videokaart toevallig dan zou ik een andere en kwalitatief betere koeler monteren.
Weer vervangen zal dan geen oplossing zijn want je zult het probleem behouden omdat medion slechte koelers monteerd blijkbaar.

Laatst bewerkt:
kijk eens of er in de koeler niet heel veel stof ofzo zit waardoor deze niet meer zo goed koelt. want de temperaturen zijn wel hoog (in de 40 en 56, 57 graden lijken me niet echt goed).

edit: SJJ was me net voor :p

maakt niet veel uit dat het een medion is , ik had een tijd geleden een asus V9999 GE ( gamers edition ) die toch wel kostbaar was , echter na 2 maanden fan kaduk , garantie-geval maar er werd meteen een andere fan geplaatst van een ander merk ( arctic ) omdat die originele fan's er wel mooi uit zien met van die mooie plaatjes enz. maar toch wel zeer gevoelig blijken te zijn.
Nog even over de temperatuur , tussen 40 en 50 graden is perfect en niets verontrustend ( mag zelfs een beetje uitschieten bij game's naar 60+ graden , als het maar wel weer terug komt naar eerder genoemde waardes ) .
Dus de beste oplossing is een andere fan van bijvoorbeeld arctic .,

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb Medion vorige week al een keer gebeld en daar wilden ze mn pc ophalen om hem te controleren. Dit zou echter 10-15 werkdagen gaan duren en zo lang kan ik mn pc niet missen.
Ik ga ze morgen nog een keer bellen en proberen voor elkaar te krijgen dat er een monteur langskomt. Die bellen altijd een dag van te voren ofzo en dan vraag ik aan dat monteursbedrijf wel of ze een andere koeler erop kunnen zetten.

Ik zal wel even laten weten hoe het afloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan