microfoon op laptop of mobiel

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Mijn laptop heeft geen microfoon. Ik moet een berichtje inspreken voor mijn vaste telefoon beantwoorder van de FritzBox. Hoe los ik dit op of kan het met een mobieltje?

Merk en type notebook?
Dingen worden al vanaf de vorige eeuw ermee uitgerust.....

Asus vivobook met windows 11 home. Dit alles vanaf 30-11-2022. Bij apparaatbeheer staat alleen bij audio in en uitvoer alleen luidsprekers (realteck(r) audio).

Kan bijna geen laptop vivobooks bedenken die geen microfoon(ingang) hebben.
Ze hebben allen een geintregeerde camera, dus dan ook een microfoon.
In de meeste gevallen is de hoofdtelefoonaansluiting een gecombineerde lijn ingang

Mijn laptop heeft geen microfoon. Ik moet een berichtje inspreken voor mijn vaste telefoon beantwoorder van de FritzBox. Hoe los ik dit op of kan het met een mobieltje?
Kan ook met een mobieltje, en dat dan naar MP3 encoden als dat nog niet is gedaan. maar laptops hebben ook die mogelijkheid.

Zie ook deze specs:

Mijn Asus laptop heeft inderdaad geen microfoon maar de laptop van mijn vrouw wel. Die komt alleen in de taakbalk als je hem gebruikt. Daarvoor heb je een app nodig. Welke simpele app kan je gebruiken om in te spreken? Het gaat om een kort berichtje voor mijn internet router. Dit is standaard in het Engels.

@marcel0138 "Het gaat om een kort berichtje voor mijn internet router. Dit is standaard in het Engels."
Wat voor berichtje?

Terug
Bovenaan Onderaan