mijn mail werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

indigoboy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2015
Geen idee of het in het juiste forum staat.
ik heb een domeinregistratie van strongtogether.nl
ik heb als emailadres info@strongtogether.nl
maar die staat normaal doorgelinkt naar strong.together@live.nl
nu is het zo dat ik mijn mails niet meer krijg mensen krijgen de melding dat het niet lukt, hierdoor loop ik belangrijke zakelijke mails mis.
ik ben momenteel klant bij webnode deze zegt dat er indd een probleem is met het doorsturen van de mail naar hotmail ze weten niet hoelang dit nog duurt.
via sidn zie ik staan dat er een verandering is gepleegd op 10-6 niet door mijzelf.
de vraag is gewoon waar komt de oorspronkelijke mail binnen van info@strongtogether.nl
neem aan dat je daar ook in moet kunnen kijken maar krijg daar geen antwoord op.
iemand enig idee waar ik in moet of kan loggen om de afgelopen gemiste mails in te kunnen zien?
via sidn kreeg ik dit:

van sidn:
Deze .nl-domeinnaam is actief
De domeinnaam is al geregistreerd
Om uitgebreidere informatie met betrekking tot de domeinnaam in te zien, ga ik akkoord met de voorwaarden.
Sluit venster ×
Domeinnaam strongtogether.nl
Status actief
Houder stichting strong together
Administratieve contactpersoon strong.together@live.nl
Reseller Webnode
Gartenstrasse 3
6304 Zug
Zwitserland
Registrar Realtime Register
Ceintuurbaan 32 a
8024AA ZWOLLE
Nederland
Technische contactpersonen domains@webnode.com
DNSSEC nee
Domeinnaamservers dns1.webnode.com
dns2.webnode.com
Datum registratie 2010-01-26
Datum laatste wijziging 2015-06-10
Administratie door NL Domain Registry

Laatst bewerkt:
Hier komt de mail origineel binnen:

nslookup -type=mx strongtogether.nl

Niet-bindend antwoord:
strongtogether.nl MX preference = 10, mail exchanger = mta-01.webnode.com

mta-01.webnode.com internet address = 217.11.242.81

In het tweede vetgedrukte gedeelte komt de @strongtogether.nl mail in eerste instantie binnen. Die server meldt zich als
220 mta-01.webnode.com ESMTP Postfix
Wat webnode.com dan verder doet met die mail kan ik natuurlijk hier niet uit afleiden (opslaan op die zelfde server, opslaan op een andere server dan de genoemde, doorsturen etc.)

Wat me verder opvalt is dat er geen (zogenoemd) SPF record is gezet voor strongtogether.nl , en dus kan (bijv.) hotmail/live mail niet verifiëren of het ip-adres waar @strongtogether.nl mail bij een "verantwoord ip-adres" vandaan komt, mocht dergelijke mail bij hun worden aangeboden (bijv. als doorgestuurd vanaf een @strongtogether.nl mail-adres). De spam-filter zou daar over kunnen vallen, en niet alleen bij hotmail/live.nl maar bij andere maildomeinen ook. Aan het SPF record, daar zou webnode.com toch echt iets aan moeten doen...

Ik denk overigens niet dat de DNS zélf recent gewijzigd is, alleen de WHOIS/registrar-info die je hebt opgevraagd.
Ik denk dit omdat de authoritive DNS-server een serial number vermeldt dat (naar mijn inschatting) de datum is van laatste wijziging, dus 2014.
strongtogether.nl
primary name server = dns1.webnode.com
responsible mail addr = hostmaster.webnode.com
serial = 2014010632
refresh = 10801 (3 hours 1 sec)
retry = 3600 (1 hour)
expire = 3600000 (41 days 16 hours)
default TTL = 86400 (1 day)

Tijs.

Laatst bewerkt:
iemand nog andere oplossingen want ik kom werkelijk geen stap verder.niemand kan me zo bereiken. en webnode geeft niet thuis!!!zelfs een andere mail toegevoegd waar ze naar toe kunnen sluisen en dat doet hij ook niet .er zou een mailbox moeten staan nou nergens te vidnen ben overigens niet de enigste die dat probleem heeft....
is er niet een algemeen iets waar je bij je domein zelf kan en je mail kan inzien dan?je betaald er toch voor?

Graag gedaan(?) :confused:

Waar kom je uit als je deze instructie volgt, want (vlgs. die instructie) zou "Mijn e-Mail" (onder 3) je naar je mailbox(en) moeten brengen (webmail).

Support van Webnode lijkt bereikbaar te zijn onder e-mail adres support@webnode.com

Meer heb ik niet voor je.

Tijs.

er zou een emailbox te zien moeten zijn die niet te zien is,ook andere hebben hier last van blijkbaar.
nu is het zelfs zo dat ik nog een extra mail had aangemaakt daar om te kijken hoe of wat, een ander een testmail naar mij laten sturen en die krijgt de melding dat alles van mij geblocked is
heerlijke zooi dus webnode en dat emailadres doet het niet eens ik krijg van een ander emailadres antwoord tenminste.....onbruikbare antwoorden gisteren vandaag hebben ze 0,0 gedaan
ongeloofelijk dat een webhost je zo kan tegenwerken en je zaken kan vernielen

dit komt er nu dus uit:
This is the mail system at host mta-01.webnode.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<strong.together@live.nl> (expanded from <info@strongtogether.nl>): host
mx3.hotmail.com[65.55.37.120] said: 550 OU-002 (COL004-MC4F19)
Unfortunately, messages from 217.11.242.81 weren't sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our
block
list. You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Final-Recipient: rfc822; strong.together@live.nl
Original-Recipient: rfc822;info@strongtogether.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx3.hotmail.com
Diagnostic-Code: smtp; 550 OU-002 (COL004-MC4F19) Unfortunately, messages
from
217.11.242.81 weren't sent. Please contact your Internet service
provider
since part of their network is on our block list. You can also refer
your
provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

550 meldingen slaan op weigeringen vanwege anti-spam maatregelen (in dit specifieke geval: Weigering van de mail omdat het ip-adres van de mailserver van Webnode in een reeks staat waarvan (een of meerdere) ip-adressen op een blacklist staan bij Hotmail/Live mail).
Wat apart is is dat die blacklist blijkbaar geen algemene is (zie dit rapport waar de Webnode mailserver niet als geblacklist op algemene lijsten wordt vermeld) maar een eigen blacklist van (alleen) live.mail.
En er staat: "Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list." dus het kan zijn dat de blacklisting niet (eens) door Webnode's mailserver is veroorzaakt maar door een andere server (mogelijk niet eens van Webnode...) op een ip-adres in hetzelfde ip-blok waar Webnode's mailserver (toevallig) een ip-adres van heeft.
Uiteraard is de beste kans dat Webnode het hele ip-adresblok heeft en dus ook de spammende server op ip-adresblok die voor de blacklisting verantwoordelijk is onder Webnode's verantwoordelijkheid valt.

Daar kan jij verder niets mee en kun jij verder ook niets aan doen: Dat is werk voor de beherende instantie van die mailserver om er iets aan te doen, dus Webnode moet de reden van de blacklisting wegnemen en de mailserver daarna van de blacklist laten halen.
Stuur bovenstaande log naar het support e-mail adres van Webnode; mogelijk heeft die al een vergelijkbare log gekregen, maar misschien ook niet, en in ieder geval maakt het duidelijk waar voor jou nu concreet het probleem zit, namelijk bij het doorsturen naar live.com/live.nl e-mail adres van jouw @strongtogether.nl mail.

Wij hier op het forum kunnen 0,0 hier verder bij betekenen: Dit probleem moet jij (op de een of andere manier) bij Webnode aankaarten. Wel is het uiterst vervelend dat je nu (blijkbaar) niet bij je @strongtogether.nl webmail kunt, want daar had je dan (waarschijnlijk) in ieder geval de originele binnengekomen e-mails moeten kunnen lezen.

Wél vraag ik me af of je de @strongtogether.nl mail niet gewoon kunt ophalen bij Webnode via een e-mail programma (zoals Outlook, Thunderbird etc.) met dezelfde inlognaam als die je eerder gebruikt hebt om (te proberen om) je webmail te benaderen.
mta-01.webnode.com is namelijk ook bereikbaar op alle standaard POP3/SMTP/IMAP poorten (zie het lijstje hier, enige wat niet werkt is poort 2525)
Probeer eerst IMAP i.c.m. SMTP. Als dat niet werkt dan POP3 i.c.m. SMTP proberen. En test vooral het alternatieve poortnummers voor SMTP, poort 465 dus, omdat poort 25 vaak geblokkeerd is (op privé Internet-abonnementen, op zakelijke Internet-abonnementen hangt het ervan af). Natuurlijk is voor jou vooral het ophalen hoogste prioriteit, dus IMAP en POP3, maar als je mails wilt antwoorden, dan liefst bij SMTP server poort 465 instellen i.c.m. inloggen en SSL/TLS dan poort 25 i.c.m. inloggen.

Zie deze instructie, waarbij ik vermoed dat mta-01.webnode.com als inkomende en uitgaande mailserver moet worden ingesteld en (zowel voor het verzenden als het ontvangen van mail) als inlognaam + wachtwoord voor ontvangen en verzenden van mail datgene dat je nu hebt gebruikt voor het inloggen op de webportal van Webnode.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
het is nog steeds niet opgelost bij webnode, ze hadden me zelfs gebeld omdat ik gedreigd had om juridische stappen te nemen en pers in te schakelen.
ik zou een mailbox moeten zien als ik alle 3 mijn mails verwijder waar het naar doorgestuurd zou moeten worden, nou dat gebeurd dus niet, niks te zien, ik had vd week op mijn tablet per ongeluk eigenlijk mijn mail zo ingesteld dat het op mijn tablet binnenkwam waar ik een hekel aan heb eigenlijk, maar nu zag ik dus dat die wel 5 berichten had binnen gehald van info@strongtogether.nl met aanmedlignen, dus wie weet hoeveel i kdr afgelopen 3 weken al gemist heb?
anyway, ik heb net geprobeerd om via mijn pc waar ik nu op zit de mail via outlook binnen te laten komen maar het lukt me niet, ik kan er geen wijs uit wat ik in moet vullen bij de pop3 enz
zelfs niet met de aanwijzingen op de website enz. dat het via mijn samsung tab3 toevallig per ongeluk wel zo ingesteld is is puur geluk zeg maar, heb ook geen idee welk programma dat de mail eigenlijk opent en hoe ik hem moet openen als er geen nieuwe mail binnen is gekomen.
ik zal nu wel weer als digibeet overkomen maar ik zie het nu al helemaal niet meer zitten, ik heb via outlook werken altijd extreem irritant gevonden dus vandaar dat ik dat never nooit gebruikt heb op mijn pc.is er een nederlandse aanwizijng of iemand die wilt helpen via pbtje of facebook messenger om het juist in te stellen want ik word hier langzaam gek.

eindelijk de pop3 gegevens ed ingevuld weet ik mijn wachtwoord weer niet meer nu dat weer....schiet mij maar lek..moet je dan iedere stap opschrijven wat je doet op je eigen pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan